معاون سیاسی وزیر کشور:

تصویب لایحه نظام تقسیمات کشوری به صورت جدی پیگیری شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۲۱:۴۶:۰۵
کد خبر: ۱۰۵۵۱۷۸
تصویب لایحه نظام تقسیمات کشوری به صورت جدی پیگیری شود
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: مدیرکل جدید تقسیمات کشوری تصویب لایحه نظام تقسیمات کشوری و سیاست های مربوطه را به صورت کپی پیگیری کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  جمال عرف در جلسه تودیع سیدسعید جلالی مدیرکل سابق و زهرا احمدی مدیرکل جدید تقسیمات کشوری  وزارت کشور با ترسیم برخی مختصات شرایط کنونی کشور به ویژه در شرایط تداوم تحریم های ظالمانه و بیماری کرونا اظهار داشت: شرایط کنونی، شرایطی کاملاً استثنایی و خاص است و دولت و مجموعه نظام در واقع شرایطی این چنین را مدیریت می کنند و مردم نیز با آگاهی و شعور بالا شرایط موجود را تحمل می کنند.

وی همچنین با اشاره به وظیفه مهم و بنیادین وزارت کشور در راهبری سیاست داخلی و امنیت داخلی کشور، افزود: تقسیمات کشوری، امری حاکمیتی و تخصصی است و با توجه به ارتباط وثیق و مستقیم این مقوله با موضوع قدرت، هم در حوزه سیاست و هم در حوزه امنیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 عرف خاطر نشان کرد: رویکرد و هدف گذاری کلان وزارت کشور در موضوع تقسیمات کشوری، تحقق عدالت تقسیماتی با همه شؤون و ابعاد آن است.

وی خاطر نشان کرد: ضرورت دارد مدیرکل جدید تقسیمات کشوری نیز علاوه بر پیگیری جدی تصویب لایحه نظام تقسیمات کشوری و سیاست های مربوطه، دقیقاً در چارچوب قوانین و قواعد موجود حرکت نماید؛ زیرا چالشی ترین موضوع در حال حاضر نواقص قانونی است که باعث برداشت های بعضاً مطابق با سلایق و شخصی سازی مطالبات و شکل گیری نوعی چانه زنی شده است؛ لذا تأکید بر قوانین موجود، فرایندهای کارشناسی و نگاه راهبردی، ضروری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز