وزیر سابق امور خارجه کشورمان:

حتی سناتورهای آمریکایی نمی‌دانند ایران کجاست!

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۵:۰۰:۵۰
کد خبر: ۱۰۵۵۵۹۷
حتی سناتورهای آمریکایی نمی‌دانند ایران کجاست!
وزیر سابق امور خارجه کشورمان گفت: در آمریکا شاخص‌های اقتصادی کاملا تغییر کرده بود اما ترامپ در سیاست خارجی، ضعیف عمل کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، منوچهر متکی، وزیر سابق امور خارجه کشورمان، امروز (سه شنبه) در نشست خبری گفت: حتی سناتورهای آمریکایی نمی‌دانند ایران کجا است. امروز انقلاب ارتباطات کاری کرده که هیچ چیزی پنهان نمی ماند حتی وقتی در یکی از اجلاس‌ها اوباما با فردی آرام صحبت کرد فردا نوار آن مکالمه در رسانه‌ها، منتشر شد.

وی با اشاره به انتخابات آینده آمریکا افزود: ترامپ در وضعیتی قرار گرفته که ممکن است انتخاب نشود و ما باید کاری کنیم که این احتمال افزایش یابد.

متکی در خصوص اینکه گفته می شود آمریکا رو بعه افول است، تصریح کرد: ترامپ آمد که آمریکا را از افول نجات دهد. ترامپ شعبان بی‌مخ 28 مرداد ایران در انتخابات آمریکا است. شخصیت ترامپ با طراحی آمریکایی‌ها می‌خواند وی در دو سال اول ریاست جمهوری موفق بود و وضع اقتصادی را رونق داد. شاخص‌های اقتصادی کاملا تغییر کرده بود اما ترامپ در سیاست خارجی ضعیف عمل کرد.

این دیپلمات کشورمان ادامه داد: ترامپ معامله قرن را زمین زد و راه سنتی آمریکا در سیاست خارجی را ادامه داد. آمریکا کشش ندارد که حرف‌های خود را به کرسی بنشاند. استراتژی لایه پنهانی آمریکا موفق نبوده و نمی شود به دلیل اینکه، همه روندهای این کشور در چهل سال گذشته نشان می دهد که آمریکا در هیچ روزی موفق تر از روز قبل نبوده است. لذا سیاست های منطقه ای و جهانی آمریکا در حال افول است، این کشور زمانی در لبنان حرف اول را می‌زد در صورتی که امروز به این صورت، نیست.

متکی در خصوص برنده تنش ایران و آمریکا گفت: تا الان مشخص است که آمریکا برنده ماجرا نیست، زمانی که ساختمان دوقلو منفجر شد آمریکا براساس قطعنامه شورای امنیت به افغانستان حمله کرد که به هیچ کدام از اهداف خود در این کشور، نرسید. به عراق رفت و آنجا هم نتوانست به اهداف خود دست یابد. بنابراین آمریکایی ها متوجه شدند که به اهداف خود دست نیافتند.

وی در خصوص اینکه آمریکا به دنبال بازیابی رهبری خود است، تصریح کرد: طبیعت آمریکا شیطنت کردن است اما به دنبال بازیابی رهبری است.

متکی در ارزیابی سیاست‌های ایران در قبال آمریکا ادامه داد: بخشی که به تبیین خط‌مشی‌ها و سیاست‌های کلان از سوی رهبری و براساس آموزه‌های امام است، عالی است و جایی که به ما کارگزاران بر می گردد، مورد قبول نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز