بازتاب واکنش رهبر معظم انقلاب به بازنشر تصاویر موهن‌ مجله فرانسوی

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۸:۴۵:۲۲
کد خبر: ۱۰۵۵۷۲۵
بازتاب واکنش رهبر معظم انقلاب به بازنشر تصاویر موهن‌ مجله فرانسوی
پیام رهبر معظم انقلاب در واکنش به بازنشر تصاویر توهین‌آمیز به پیامبر گرامی اسلام ( ص) در یک مجله فرانسوی در خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) و بنگاه خبری انگلیس "بی بی سی" بازتاب یافت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از العالم خبرگزاری رسمی ترکیه ( آناتولی) روز سه شنبه، در خبری به انعکاس پیام رهبر معظم انقلاب در واکنش به بازنشر تصاویر توهین‌آمیز به پیامبر گرامی اسلام ( ص) در یک مجله فرانسوی پرداخت و از قول ایشان نوشت که این اقدام گناهی نابخشودنی است.

آناتولی نوشت: آیت الله سیدعلی خامنه‌ای، رهبر ایران در واکنش به انتشار کاریکاتور مجله شارلی ابدو در پیامی نوشتند که «گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریه‌ فرانسوی در اهانت به چهره‌ی نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) بار دیگر عناد و کینه‌ی شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه‌ مسلمانان را آشکار ساخت.»

ایشان در این پیام بهانه‌ آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده را کاملا عوام‌فریبانه دانسته و عنوان کردند: «سیاست‌های عمیقا ضد اسلامی صهیونیست‌ها و دولت‌های استکباری عامل این‌گونه حرکت‌های دشمنانه است که هر چند یکبار بروز می‌یابد. این حرکت در این برهه‌ زمانی می‌تواند به انگیزه‌ منصرف کردن ذهن ملت‎ها و دولت‌های غرب آسیا از نقشه‌های شومی باشد که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای این منطقه در سر دارند.»

همچنین بی بی سی، بنگاه خبر پراکنی انگلیس به تازتاب واکنش رهبر معظم انقلاب به بازنشر تصاویر موهن‌ مجله فرانسوی پرداخت و نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، در واکنش به انتشار مجدد کاریکاتور پیامبر مسلمانان روی جلد هفته‌نامه فرانسوی شارلی ابدو آنرا "جرم بزرگ و اهانت به چهر‌ه‌ نورانی و قدسی" بنیانگذار دین اسلام خواند.

به نوشته بی بی سی، عالی‌ترین مقام مذهبی و سیاسی ایران در پیامی خاطرنشان کرد "گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریه فرانسوی در اهانت به چهر‌ه‌ی نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم بار دیگر عناد و کینه‌ی شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه‌ی مسلمانان را آشکار ساخت".

مجله شارلی ابدو هفته گذشته (۱۲ شهریور) تصاویر موهن علیه پیامبر اسلام را به بهانه آغاز محاکمه متهمان حمله به دفتر این نشریه موهن، باز نشر کرد.

حمله به دفتر نشریه موهن شارلی ابدو روز هفتم ژانویه سال ۲۰۱۵ در واکنش به انتشار کاریکاتورهای هتاکانه علیه پیامبر اسلام (ص) صورت گرفت.

نظر شما