پوتین برنامه‌ای برای تماس با ترامپ ندارد

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۶:۰۲:۵۸
کد خبر: ۱۰۵۶۲۶۹
پوتین برنامه‌ای برای تماس با ترامپ ندارد
سخنگوی کرملین تصریح کرد که رئیس‌جمهور روسیه برنامه‌ای برای تماس با رئیس‌جمهور آمریکا قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا ندارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «تاس» تصریح کرد که تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۹۹) هیچ تماسی بین «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برنامه‌ریزی نشده است.

سخنگوی کرملین با این حال ادامه داد، البته در موارد اضطرار احتمال برقراری تماس تلفنی میان رؤسای جمهور دو کشور روسیه و آمریکا وجود دارد.

وی در این خصوص توضیح داد: «تاکنون، هیچ گفت‌وگویی برنامه‌ریزی نشده است. دلیلی برای انجام چنین چیزی وجود ندارد اما همانطور که می‌دانید، آنها اغلب ارتباط برقرار می‌کنند».

پسکوف در ادامه افزود که برخی اوقات رئیس‌جمهور روسیه آغاز کننده تماس است و اوقاتی دیگر، رئیس‌جمهور آمریکا آغاز کننده چنین گفت‌وگوهایی است و «هر وقت لازم باشد، تماس‌های تلفنی را برنامه‌ریزی می‌کنند».

اظهارات سخنگوی کرملین در شرایطی مطرح شده است که شبکه «ان بی سی» اواخر مرداد‌ ماه در گزارشی نوشت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به مشاوران خود گفته که مایل به ملاقات با ولادیمیر پوتین همتای روس خود قبل از انتخابات نوامبر (آبان) است.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، پوتین و ترامپ از آغاز سال جاری میلادی، هشت تماس تلفنی با یکدیگر داشته‌اند که دو مورد آن سه‌جانبه بوده است و «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» شاه عربستان نیز در این مکالمه‌ها حضور داشته است.

روابط دو کشور روسیه و آمریکا در خصوص مسائل مختلف دچار تنش‌های گسترده است. بحران اوکراین، گسترش [حضور و دخالت] ناتو به سمت شرق اروپا و مناطق همجوار روسیه، ادعای واشنگتن درباره دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و تلاشش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، اختلاف نظرها درباره مسائل غرب آسیا به ویژه سوریه، طی سال‌های اخیر بر روابط آمریکا و روسیه سایه سنگینی افکنده است.

 

نظر شما