عراق و عربستان آماده بازگشایی گذرگاه مرزی مشترک و خیز برای تبادلات تجاری

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۹:۴۴:۱۶
کد خبر: ۱۰۵۶۳۴۰
عراق و عربستان آماده بازگشایی گذرگاه مرزی مشترک و خیز برای تبادلات تجاری
رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق امروز، چهارشنبه با سفیر عربستان آمادگی‌های لحاظ شده برای افتتاح گذرگاه مرزی "عرعر" را بررسی کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، عمر الوائلی، رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق در دیدار با عبدالامیر الشمری، سفیر عربستان در عراق تدابیر و آمادگی‌های لحاظ شده برای بازگشایی گذرگاه مرزی عرعر به روی تبادلات تجاری بین دو کشور را بررسی کرد.

در بیانیه این سازمان آمده است: الوائلی ضمن استقبال از سفیر عربستان بر عمق روابط تاریخی بین دو کشور در همه زمینه‌ها تاکید و از نقش عربستان در حمایت از پیشرفت در بازگشایی گذرگاه عرعر تقدیر کرد.

الوائلی افزود: افتتاح این گذرگاه به روی حمل و نقل تجاری بین دو کشور ظرف‌های روزهای آینده و بعد از گرفتن مجوز افتتاح آن از سوی نخست وزیر خواهد بود و این مساله برای دو کشور فواید اقتصادی داشته و اتخاذ گام‌های فوری برای اعزام مسافران جهت ادای مناسک حج از این گذرگاه را در پی خواهد داشت.

سفیر الشمری نیز بر عمق روابط برادرانه دو کشور تاکید کرد و گفت: عربستان به دنبال ارتقای سطح روابط تجاری به واسطه افتتاح گذرگاه‌های مرزی دیگر بوده و این مساله توسط رهبران عربستان در دست بررسی است.

دو طرف بر فراهم سازی مستلزمات لجستیکی برای تداوم فعالیت گذرگاه عرعر و نیز تقویت امنیت و تلاش برای استخدام منابع انسانی و آموزش‌های آنها به منظور تضمین استفاده ایمن و علمی از تجهیزات در این گذرگاه برای تداوم تبادلات تجاری بین دو طرف تاکید کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز