فلسطین سفیر خود در بحرین را فراخواند

۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۲۳:۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۶۹۸۶
فلسطین سفیر خود در بحرین را فراخواند
منابع خبری فلسطینی جمعه شب اعلام کردند که تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به توافق خیانت‌بار بحرین با رژیم صهیونیستی، سفیر خود را از منامه فراخوانده است.

به گزارش گروه  خبر خبرگزاری برنا، «ریاض المالکی» وزیر امورخارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، سفیر فلسطین در منامه را برای رایزنی و برداشتن گام‌های ضروری در واکنش به عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی فراخوانده است.

صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت: سفیر خود را از بحرین فراخواندیم و هر کشور دیگری هم که خارج از چارچوب طرح صلح عربی اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کند، سفیر خود را فرامی‌خوانیم.

تشکیلات خودگردان فلسطین عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی را خیانت به قدس، فلسطین و مساله فلسطین و حمایت از جنایات این رژیم در حق ملت فلسطین دانست.

جنبش احرار فلسطین هم تاکید کرد که اعلام این توافق، صرفا پرده از واقعیت نظام بحرین برداشت و تمامی جهانیان در دهه‌های گذشته از حقیقت این نظام‌های زیردست که صرفا آلتی در دست آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند، خبر داشتند.

این جنبش افزود: این توافق خفت‌بار موجب خواهد شد تا فلسطینیان سریع‌تر از قبل درپی تحقق آشتی و وحدت ملی و بهبود اوضاع داخلی خود و بکارگیری تمامی توان خود برای مقابله با عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی و شکست طرح‌ها و برنامه‌های آنان باشند.

سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) نیز از این اقدام بحرین به عنوان خیانت به آرمان ملت فلسطین یاد کرد.

جمعیت الوفاق بحرین با خیانت بار دانستن اقدام منامه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: موضع رژیم آل خلیفه برای عادی‌سازی روابط با رژِیم اسرائیل مشروعیت ندارد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز اعلام کرد که این اقدام بحرین برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بیانگر اصرار منامه بر اجرای بندهای "معامله قرن" است که به دنبال نابودی آرمان فلسطین است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه از عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی خبر داد.

براساس بیانیه مشترک رهبران آمریکا، بحرین و رژیم صهیونیستی، آنها در مورد "ایجاد روابط کامل دیپلماتیک میان اسرائیل و پادشاهی بحرین" توافق کرده‌اند.

ترامپ خبر موافقت بحرین برای عادی سازی روابط با اسرائیل را پس از تماس تلفنی با حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی توییتری اعلام کرد. خبر عادی‌سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی چند روز پس از آن روی می‌دهد که درخواست فلسطین برای گنجانده شدن بندی در نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای مخالفت با عادی سازی امارات با رژیم صهیونیستی به علت اعتراض بحرین حذف شده بود.

منابع صهیونیستی فاش کردند روابط میان بحرین و اسرائیل از ۲۵ سال پیش آغاز شده و مخفیانه در جریان بوده است.

رژیم صهیونیستی و امارات ۲۳ مرداد نیز با انتشار بیانیه‌ای مشترک، رسماً از عادی‌سازی روابط میان خود خبر دادند، اقدامی که بازتاب بسیاری منفی در جهان اسلام داشته و مردم مسلمان و دولت برخی کشورهای منطقه را خشمگین کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز