ایران گزارش مغرضانه نشریه ‌آمریکایی را رد کرد

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۰:۵۶:۲۸
کد خبر: ۱۰۵۸۲۷۱
ایران گزارش مغرضانه نشریه ‌آمریکایی را رد کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه به اتهامات مطروحه در گزارش سفارشی، مغرضانه و هدفمند منتشر شده در یکی از رسانه‌های آمریکایی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سعید خطیب‌زاده»  با رد اتهامات مطروحه در گزارش سفارشی، مغرضانه و هدفمند منتشر شده در یکی از رسانه‌های آمریکایی که تلاش دارد برای واقعی نشان دادن آن به اظهارات یک مقام به ظاهر دولتی آمریکا استناد کند، گفت: به مقام‌های آمریکایی توصیه می‌کنیم از توسل به روش‌های تکراری و پوسیده برای فضاسازی ضدایرانی در صحنه بین‌المللی دست بردارند.  

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو مسئول جامعه بین‌الملل پایبندی مداوم خود به اصول و عرف دیپلماتیک بین‌المللی را اثبات کرده است، اظهار داشت: در مقابل ایران،  ایالات متحده و رژیم فعلی در کاخ سفید هستند که خصوصا در سال‌های اخیر با اقدامات بی‌شمار خارج از روش‌ها و نرم‌های پذیرفته شده بین‌المللی از جمله طراحی و اجرای ده‌ها نقشه ترور و مداخلات نظامی و اطلاعاتی، خروج از توافقات پرشمار بین‌المللی، نقض تمامیت ارضی کشورها و ترور ناجوانمردانه سردار قاسم سلیمانی فرمانده سرافراز مبارزه با تروریسم، بی‌اعتنایی خود به اصول اولیه دیپلماتیک را به نمایش گذاشته و به رژیمی سرکش در عرصه بین‌الملل بدل شده است.  

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اظهارات بی‌اساس و بی‌پایه‌ای از این دست بخشی از کارزار ضداطلاعاتی دولت ترامپ بر علیه ایران است، تصریح کرد: تمسک رژیم ایالات متحده به اتهام‌زنی و دروغ‌پردازی ضدایرانی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و همزمان با فشارهای این رژیم برای سوءاستفاده از سازوکارهای شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف افزایش فشار بر مردم ایران امری قابل پیش‌بینی بود.  

به گفته خطیب‌زاده، چنین اقدامات و خبرسازی‌هایی که احتمالا در آینده نیز ادامه خواهد یافت، قطعا بی‌نتیجه خواهد ماند و به فهرست بلند ناکامی‌های مداوم واشنگتن در تقابل با جمهوری اسلامی ایران خواهد افزود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها اعلام کرده است، پیگیری حقوقی بین‌المللی در ارتباط با ترور مجرمانه و بزدلانه سردار سلیمانی را در تمامی سطوح ادامه خواهد داد و این اقدام تروریستی را نه می‌بخشد و نه فراموش می‌کند.  

نشریه پولتیکو به نقل از گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا و مقامات نزدیک به دولت آمریکا مدعی شده است که جمهوری اسلامی ایران همچنان در تلاش برای گرفتن انتقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی است.

این رسانه آمریکایی به نقل از منابع ناشناس مدعی شده که تهران همچنان به دنبال راه‌هایی برای انتقام‌گیری است.

برخی مقامات آمریکایی به تهدیدهایی علیه لانامارکس اشاره کردند که سفیر ایالات‌متحده در آفریقای جنوبی است.

 

نظر شما