آفریقای جنوبی ادعای ضدایرانی مقام آمریکایی را رد کرد

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۷:۰۲:۴۵
کد خبر: ۱۰۵۸۵۴۷
آفریقای جنوبی ادعای ضدایرانی مقام آمریکایی را رد کرد
سخنگوی وزارت خارجه آفریقای جنوبی از ادعای مطرح شده مقام آمریکایی در گزارش نشریه «پولیتیکو» در مورد طرح ایران برای ترور سفیر آمریکا در «پرتوریا» اظهار شگفتی کرده و آن را بی‌اساس خواند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،   «لونا انجیکنگلله» در گفت و گو با تارنمای خبری «بلومبرگ» که روز دوشنبه منتشر شد با شگفتی از این ادعای بی‌پایه و اساس آمریکا، گفت که «تازه امروز صبح از این گزارش با خبر شدیم».

به گفته وی، «نالدی پاندور» وزیر همکاری و روابط بین الملل آفریقای جنوبی احتمالا بیانیه‌ای را در خصوص کذب بودن این ادعا صادر خواهد کرد.

نشریه پولتیکو به نقل از گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا و مقامات نزدیک به دولت آمریکا مدعی شده است که جمهوری اسلامی ایران همچنان در تلاش برای گرفتن انتقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی است.

این رسانه آمریکایی به نقل از منابع ناشناس مدعی شده که تهران با هدف گرفتن انتقام ترور سردار سلیمانی قصد ترور لانامارکس سفیرآمریکا در آفریقای جنوبی را داشته است.

لانامارکس طراح کیف و کفش است که در حال حاضر به عنوان سفیر ‌آمریکا در آفریقای جنوبی فعالیت می‌کند.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران هم ظهر امروز ادعای آمریکایی‌ها در این مورد را رد کرد و گفت: چنین ادعاهای بی‌اساسی بخشی از کارزار ضد اطلاعاتی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران است.

وی اضافه کرد: تمسک رژیم ایالات متحده به اتهام‌زنی و دروغ‌پردازی ضدایرانی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و همزمان با فشارهای این رژیم برای سوءاستفاده از سازوکارهای شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف افزایش فشار بر مردم ایران امری قابل پیش‌بینی بود.  

به گفته خطیب‌زاده، چنین اقدامات و خبرسازی‌هایی که احتمالا در آینده نیز ادامه خواهد یافت، قطعا بی‌نتیجه خواهد ماند و به فهرست بلند ناکامی‌های مداوم واشنگتن در تقابل با جمهوری اسلامی ایران خواهد افزود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران ادامه داد: جمهوری اسلامی همانگونه که بارها اعلام کرده است، پیگیری حقوقی بین‌المللی در ارتباط با ترور مجرمانه و بزدلانه سردار سلیمانی را در تمامی سطوح ادامه خواهد داد و این اقدام تروریستی را نه می‌بخشد و نه فراموش می‌کند.  

 

نظر شما