عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

دشمن از دشمنی خود برعلیه ما دست برنمی‌دارد/ مجلس و دولت دست در دست هم دهند و مشکلات اقتصادی را حل کنند

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۱۱:۳۸:۰۵
کد خبر: ۱۰۶۱۹۳۴
دشمن از دشمنی خود برعلیه ما دست برنمی‌دارد/ مجلس و دولت دست در دست هم دهند و مشکلات اقتصادی را حل کنند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن از دشمنی خود برعلیه ما دست برنمی‌دارد، اینکه تصور کنیم با حرکتی از طرف ایران، دشمن تحریم‌های خود را بر می‌دارد، درست نیست.

«سیدکاظم موسوی»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در خصوص تاثیر تحریم‎های آمریکا بر اقتصاد داخلی ایران، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: هر زمان آمریکا بر تشدید تنش‌ها علیه ایران تاکید می‌کند، انسجام و وحدت در میان مردم ایران افزایش می‌یابد. آمریکا از 40 سال پیش از این سیاست خود، دست برنداشته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی و جهش تولید افزود: در حقیقت باید به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با تقویت زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی توجه کنیم، تا بتوانیم روی پای خود بایستیم.

موسوی ادامه داد: در حال حاضر منابع انسانی، مالی و طبیعی داریم اما به دلیل ضعف در مدیریت نتوانستیم از این منابع به خوبی استفاده کنیم؛ لذا اگر بخش مدیریتی تقویت شود مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارند، نیز برطرف خواهند شد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در توضیح راه‎های حل مشکلات موجود تصریح کرد: علاوه بر افزایش صادرات غیرنفتی، دولت باید از طریق مکانیزم‌هایی که در اختیار دارد ارزهای صادرکنندگان را به کشور برگرداند تا مشکلات بیشتر از این نشود و از این طریق، کالاهای اساسی مردم نیز تامین شود.

موسوی با تاکید بر همکاری مجلس یازدهم با دولت تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت‌های کنونی خودرو، سکه، ارز و مسکن به صلاح مردم و کشور نیست، مجلس انقلابی ضمن آنکه در خدمت مردم است، خود را در کنار دولت می‌بیند تا دست در دست هم بدهیم و مشکلات داخلی، در ارتباط با مسائل مختلف از جمله اقتصاد و معیشت را تا حد توان حل کنیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه طرح مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر اینکه جریمه کردن شرکت‌های آمریکایی که ایران را تحریم می‌کنند، تا چه اندازه موثر خواهد بود؟ خاطرنشان کرد: دشمن از دشمنی خود برعلیه ما دست برنمی‌دارد، اینکه تصور کنیم با حرکتی از طرف ایران، دشمن تحریم‌های خود را بر می‌دارد، درست نیست. در حقیقت نباید گول رفتارهای یک بام و دوهوای دشمن را بخوریم.3

نظر شما