نماینده مردم تهران در مجلس شوراى اسلامى :

طرح شفافیت به مرکز پژوهش‌ها ارسال شده است

۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۱۴:۳۷:۲۷
کد خبر: ۱۰۶۳۵۱۱
طرح شفافیت به مرکز پژوهش‌ها ارسال شده است
نماینده مردم تهران در مجلس شوراى اسلامى گفت: کمیسیون آئین نامه مجلس به صورت جدی طرح شفافیت را پیگیری می کند و در حالا حاضر طرح را به مرکز پژوهش ها ارسال کرده، که بعد از آن در صحن علنی ارائه می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزارى برنا، نشست نمایندگان تهران با بانوان اسلامشهری روز پنجشنبه با حضور مهدی شیریفیان، سمیه رفیعی، زهره سادات لاجوردی و فاطمه قاسم پور، نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این نشست قاسم پور در خصوص پیگیری طرح شفافیت در مجلس یازدهم گفت:کمیسیون آئین نامه مجلس به صورت جدی طرح شفافیت را پیگیری می کند و در حال حاضر طرح را به مرکز پژوهش ها ارسال کرده، که بعد از آن در صحن علنی ارائه می شود. 

وی با اشاره به اینکه مجلس امور اقتصادی را نیز پیگیری خواهد کرد، تصریح کرد: از نظر اقتصادی در شرایط طبیعی نیستیم.

در ادامه نشست لاجوردی گفت: حدود یک ماه پیش از اسلامشهر دیدار کردیم. اگر بتوانیم امکانات تفریحى مناسب بانوان ایجاد کنیم از بسیارى از آسیب ها جلوگیری می شود،البته در دیدار با وزیر ورزش در این مورد صحبت کردیم و ایشان قول هایی در این خصوص دادند. بحث جمعیت از دغدغه های اصلی مجلس یازدهم است که کمیسیون فرهنگی در همین راستا تلاش می کند. همچنین به دنبال تصویب طرحی در این زمینه هستیم.

همچنین رفیعی با تاکید بر مسئله توسعه در اسلامشهر اظهار کرد: اسلامشهر علی رغم اینکه گوشه ای از پایتخت است اما مصداق توسعه ناپایدار است، با وجود اینکه این ظرفیت ها در اسلامشهر می تواند نقطه پیشرفت باشد.این مناسب نیست که امروز با وضعیتی روبرو باشیم که حتی آبروی ام القراء را هم تحت شعاع قرار دهد.

رفیعی با بیان اینکه باید به اسلامشهر توجه ویژه شود، ادامه داد: وقتی مشکلات را پیگیری می کنیم در مورد آن مسئولین گفتگو می کنیم آنها می گویند اولین بار است که این مشکلات را می شنویم.

رفیعی در ادامه خاطرنشان کرد: اسلامشهر از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است اما خود مردم منطقه از آن سود نمی برند.در حقیقت مجموعه مشکلات این شهر باعث شد که شورای ائتلاف اصولگرایان با نگاه ویژه ای به اسلامشهر نگاه کند و نماینده ویژه برای آن در نظر بگیرد که گفتنی است دکتر شریفیان مشکلات و امور این منطقه را  پیگیری میکنند.

این نماینده مجلس ادامه داد:برای رسیدن به عملیاتی شدن چند نکته قابل توجه است که یکی از آنها تشکیل کانون های فرهنگى است. مجلس می خواهد به مشکلات ورود پیدا کند اما چگونگی ورود پیدا کردن هم اهمیت دارد.

رفیعی در مورد بحث فضای مجازی افزود: اینترنت ملی اهمیت دارد. اما جوسازی های رسانه های بیگانه باعث شد که مجلس فعلا طرح را کنار بگذارد. همچنین با توجه به اینکه درآینده نزدیک اینترنت ماهواره ای می شود، فیلترینگ دیگر معنایی ندارد.لذا این بحث های حاشیه ای مجلس را از پرداختن به امور زیربنایی وا می دارد.

قاسم پور ضمن تایید صحبت‌های رفیعی در ادامه گفت: مسائل زنان و خانواده ها نیاز به این دارد که به سطحی از کارشناسی برسد. درخواست بنده این است که کارگروه نخبگانی شکل بگیرد تا مسائل حل شود. لذا نقشی که جبهه فرهنگی دارد باید بازتعریف شود که بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

مهدی شریفیان

شریفیان، نماینده ویژه شورای ائتلاف اصول‌گرایان در  خصوص اسلام‌شهر در این نشست گفت: توجه به مسائل بانوان به عنوان بخشی از جمعیت فعال کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اگر بتوانیم کاری برای این قشر مهم از جمعیت کشور انجام بدهیم، در واقع از خانواده حمایت کرده ایم.

وی در پایان تاکید کرد: برای ارتباط بدون واسطه نمایندگان مجلس با بانوان در شهرستان اسلامشهر برگزاری  این نشست را به دعوت جبهه فرهنگی اجتماعی جنوب غرب استان تهران فراهم آوردیم و این سلسله نشست ها و همایش ها ادامه خواهد داشت.

نظر شما