در دیدار دستیار ارشد وزیر امور خارجه و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه؛

آخرین وضعیت و تحولات سوریه مورد بحث قرار گرفت

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۲:۵۰:۴۴
کد خبر: ۱۰۶۴۱۸۸
آخرین وضعیت و تحولات سوریه مورد بحث قرار گرفت
دستیار ارشد وزیر امور خارجه و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه بر پیشبرد ‌گفت‌وگوهای سیاسی و تداوم کار کمیته قانون اساسی به منظور دستیابی به حل و فصل نهایی بحران سوریه تاکید کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «گیر. او. پدرسن»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، صبح امروز در تماس با «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، آخرین وضعیت و تحولات سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این ‌گفت‌وگو که بر روند سیاسی و فعالیت‌های کمیته قانون‌ اساسی سوریه تمرکز داشت، طرفین بر پیشبرد ‌گفت‌وگوهای سیاسی و همچنین تداوم کار کمیته قانون اساسی به منظور دستیابی به حل و فصل نهایی بحران سوریه در چارچوب احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور تاکید کردند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه اواخر شهریور ماه نیز در تماس تلفنی با دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، درخصوص موضوعات مربوط به کمیته قانون اساسی سوریه، ادلب و وضعیت بشردوستانه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.  

طرفین در آن گفت‌وگو بار دیگر حمایت خود را از پیشبرد روند سیاسی و تداوم کار کمیته قانون اساسی سوریه اعلام کردند.  

پدرسن و خاجی در آن تبادل نظر،  با توجه به شرایط دشوار انسانی به ویژه در وضعیت شیوع کرونا، خواستار کمک‌های جامعه بین‌المللی به مردم سوریه شدند.  

خاجی در پایان بر لزوم اجرایی شدن توافقات ادلب در راستای حفظ آرامش و جلوگیری از بروز مجدد تنش‌ها تاکید کرده بود.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز