عضو شورای عالی سیاسی یمن:

امیدواریم سازمان ملل رویکرد خود را در مورد یمن تغییر دهد

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۲۱:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۴۴۷۴
امیدواریم سازمان ملل رویکرد خود را در مورد یمن تغییر دهد
"محمد علی الحوثی" عضو شورای عالی سیاسی یمن شنبه شب ابراز امیدواری کرد که سازمان ملل متحد رویکرد خود را تغییر دهد و به سوی مسیر درست حرکت کند و گزارش کشورهای متجاوز شامل آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات را محور مناقشه قرار ندهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شبکه المسیره، وی در پاسخ به "پیتر سلسبری" عضو گروه بحران بین‌المللی گفت:دخالت آمریکا، عربستان، انگلیس، امارات و کشورهای عضو ائتلاف عامل کشتار، ویرانی، تخریب تأسیسات و مراکز زیربنایی و کشاندن کشورمان به قحطی و ناکامی در رسیدن به توافق است.

عضو شورای عالی سیاسی یمن اظهار کرد: ما همواره خواستار حل دیپلماتیک بحران یمن هستیم و در کنفرانس ملی نیز این موضوع را درخواست کردیم و گفته‌ایم که هیچ کس حق کمک گرفتن از خارج را ندارد، اما برعکس دیدیم که برخی از بیگانگان کمک گرفتند، در صورتی که اگر دخالت‌های خارجی در یمن متوقف می‌شد، به یک راه‌حل‌هایی دست پیدا می‌کردیم و قطره‌ای خون ریخته نمی‌شد.

وی با انتقاد از سازمان ملل متحد  گفت که این سازمان از طریق تأیید تمام گزارش‌هایی که کشورهای عضو ائتلاف به آن ارائه می‌دهند، آنها را می‌پذیرد و با این کار به دنبال جلب رضایت این کشورهاست، در حالی که سازمان ملل متحد هیچ پیشنهادی را که از سوی دولت نجات ملی در صنعا ارائه می‌شود، قبول نمیکند.

الحوثی ادامه داد: سند راه‌حل جامع را به سازمان ملل متحد ارائه دادیم و در آن راه‌حل عادلانه برای تمام مردم یمن مطرح شد که دستکم خواستار آن بود که باید به خاطر مردم یمن و توقف حملات ائتلاف اجرایی می‌شد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن ابراز امیدواری کرد که سازمان ملل متحد رویکرد خود را تغییر دهد و به سوی مسیر درست حرکت کند و گزارش کشورهای متجاوز شامل آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات را محور مناقشه قرار ندهد.

وی در خصوص اعلامیه مشترک نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن هم گفت که پیشنهاداتی درباره این اعلامیه مطرح شد که به درستی فهمیده نشد، پس از آن به مارتین گریفیث گفته شد که عربستان، آمریکا و کشورهای متجاوز و مزدوران آنان را در خصوص این اعلامیه متقاعد کند، اما هنگامی که نزد ائتلاف رفت، آنها این موضوع را به مزدوران یمنی خود ارجاع دادند و آنان نیز با این اعلامیه مخالفت کردند.

الحوثی گفت: عجیب است که سازمان ملل می‌گوید ما مانع اجرای اعلامیه مشترک هستیم در حالی که به واقع امر این طرف مقابل است که آن را رد می‌کند.

عضو شورای عالی سیاسی یمن از سازمان ملل متحد خواست که بیطرف باشد و به تیمی که پیشتر با "ولد شیخ احمد" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن کار می‌کنند، تکیه نکند همچنین از سازوکاری که وی با آن کار می‌کرد و ناکام ماند استفاده نکند.

وی افزود: به نماینده کنونی سازمان ملل متحد نیز این توصیه را کرده‌ام اما وی به همین سازوکار ادامه می‌دهد که تاکنون هیچ نتیجه‌ای به دنبال نداشته است.

عضو شورای عالی سیاسی یمن هرگونه حمله انصارالله به غیرنظامیان را رد کرد و افزود: در فرهنگ ما حمله به غیر نظامیان وجود ندارد که اگر چنین بود، به روشن برملا می‌شد.

وی بار دیگر خواستار تشکیل یک کمیته حقیقت‌با در خصوص جرایمی شد که در حق غیرنظامیان یمنی انجام شده است.

الحوثی افزود: از سازمان ملل متحد بارها و بارها خواسته‌ایم که یک کمیته مستقل حقیقت‌یاب تشکیل دهد تا از حمله مستقیم ائتلاف متجاوز به مناطق غیر نظامی اطمینان حاصل کند، اما آنها برعکس عمل می‌کنند و اطلاعات اشتباهی ارائه می‌دهند تا حجم زیاد غیرنظامیانی که در نتیجه جنایت کشورهای متجاوز و مزدوران آنها کشته شده‌اند، مشخص نشود.

وی در خصوص ارتباط با قبایل مأرب در مرکز یمن و دیگر مناطق این کشور نیز گفت که ارتباط تا پایان دادن به جنگ و حفظ جمهوری یمن ادامه خواهد یافت.

عضو شورای عالی سیاسی یمن با تاکید بر عزم ارتش و کمیته‌های مردمی برای آزادسازی مأرب با همکاری قبایل مأرب، گفت: قبایل مأرب شریف هستند و می‌دانند که موقعیت طبیعی آنها دفاع از یمن است و با این کار به آغوش وطن و اصول و ارزش‌هایی که به آن اعتقاد دارند، بازمی‌گردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز