در پورتلند صورت گرفت؛

هرگونه تجمع غیرقانونی اعلام شد/ توسل پلیس به زور برای پراکنده کردن معترضان و خبرنگاران

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۲:۴۴:۳۸
کد خبر: ۱۰۶۴۷۸۶
هرگونه تجمع غیرقانونی اعلام شد/ توسل پلیس به زور برای پراکنده کردن معترضان و خبرنگاران
پلیس پورتلند بعد از غیرقانونی اعلام کردن تجمعات، با توسل به زور سعی کرد معترضان ضد نژاد پرستی و خبرنگارانی را که در حال پوشش خبری این وقایع بودند متفرق کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، پس از یک روز پرتنش اعتراضی در پورتلند، بزرگترین شهر ایالت اورگن آمریکا، معترضان شنبه شب بار دیگر در مرکز شهر نزدیک ساختمان دادگستری تجمع کردند. پلیس در پی آن، این تجمع را غیرقانونی اعلام کرد و از معترضان خواست آنجا را ترک کنند.

به نوشته وبگاه KGW8، در طول روز گروه راست‌گرای موسوم به «پسران مفتخر» و گروه‌های مختلف ضد فاشیست چپ‌گرا تجمعات مختلفی را در پورتلند برگزار کردند که بسیاری از آن‌ها تا ساعت ۴ بعدازظهر به وقت محلی به دست پلیس متفرق شد.

در جریان این اعتراضات خبرگزاری‌های مختلف از حمله پلیس به خبرنگاران خود خبر دادند. «مایک بیکر» خبرنگار روزنامه «نیویورک تایمز» در توییت‌هایی از بازداشت خشن یک عکاس که نشانه‌های عضویت در مطبوعات را به همراه داشت، خبر داد.

«سرجیو اولموس» خبرنگار محلی اورگن هم گفت شاهد استفاده پلیس از گاز اشک‌آور علیه معترضی بوده که یک تابلو در دست داشته است.

خبرنگاران دیگر ضمن تایید حضور سنگین نیروهای امنیتی، از بازداشت معترضان خبر دادند. به گفته آن‌ها در درگیری‌ها، پلیس از گلوله‌های فلفل علیه معترضان استفاده می‌کرد و آن‌ها هم در مقابل مواد آتش‌زا به سمت پلیس پرتاب می‌کردند.

رسانه آمریکایی «بلیز» از برخورد خشن نیروهای امنیتی با خبرنگارش حین پوشش خبری اعتراضات و دنبال کردن وی در خیابان‌ها خبر داد.

اعتراضات شهر پورتلند در ایالت اورگن آمریکا بعد از یک وقفه کوتاه بار دیگر از سر گرفته شده است. یکی از شبکه‌های خبری محلی در پورتلند، آتش‌سوزی‌های گسترده در ایالت اورگن آمریکا و وضعیت بد آب و هوایی بعد از آن را دلیل این وقفه اعلام کرده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز