برای سفر سه روزه؛

"عبدالله" کابل را به مقصد اسلام آباد ترک کرد

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۷:۴۵:۳۹
کد خبر: ۱۰۶۵۱۱۲
عبدالله کابل را به مقصد اسلام آباد ترک کرد
رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در آستانه مذاکرات بین افغانستانی صلح به منظور جلب همکاری پاکستان، صبح امروز کابل را به مقصد اسلام آباد ترک کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  یکی از سخنگویان شورای عالی مصالحه ملی افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد که عبدالله عبدالله در رأس یک هیأت بلندپایه برای سفری سه روزه به پاکستان رفت.

عبدالله عبدالله نیز در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که در راس یک هیأت عالی رتبه کابل را به مقصد اسلام آباد ترک کرده و این سفر به دعوت رسمی نخست وزیر پاکستان صورت گرفته است.

هرچند دفتر عبدالله جزئیات این سفر را اعلام نکرده است اما گفته می شود عمران خان نخست وزیر پاکستان از وی دعوت کرده است برای گفت وگو پیرامون صلح افغانستان به آن کشور سفر کند.

«مجیب الرحمان رحیمی» از افراد نزدیک به عبدالله نیز در صفحه فیسبوک خود نوشته است که عبدالله در این سفر با عمران خان نخست وزیر، عارف علوی رییس جمهوری، اسد قیصر رییس مجلس، محمدصادق سنجرابی رییس مجلس سنا، ژنرال قمرجاوید باجوه فرمانده ارتش، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه و دیگر مقامات آن کشور دیدار خواهد کرد.
رحیمی افزوده است که در این سفر پیرامون تلاش های صلح پایدار با رهبران ارشد پاکستان بحث و تبادل نظر خواهد شد.
عبدالله را در این سفر معاونان شورای عالی مصالحه ملی، مشاوران و شماری از شخصیت های سیاسی همراهی می کنند.

گفته می‌شود که عبدالله در این سفر با نخست وزیر، رییس جمهور، وزیر امور خارجه و برخی دیگر از مقامات پاکستان دیدار خواهد کرد.

پیش از سفر عبدالله به اسلام آباد، محمداشرف غنی رییس جمهوری افغانستان نیز در تماس تلفنی با عمران خان از وی دعوت کرد که به کابل سفر کند.

روابط کابل و اسلام آباد طی ۱۹ سال گذشته همواره با فراز و فرودهایی همراه بوده که موضوع حمایت از مخالفان همدیگر، مشکلات ترانزیت، تجارت، درگیری های مرزی، حملات راکتی و دیگر مسائل بر روابط دو کشور اثر گذار بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز