مصطفی کواکبیان:

همه ناکارآمدی ها متوجه دولت نیست

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۶:۳۳:۳۰
کد خبر: ۱۰۶۶۷۷۷
همه ناکارآمدی ها متوجه دولت نیست
دبیرکل حزب مردمسالاری گفت: همه ناکارآمدی ها متوجه دولت نیست بلکه مجلس و قوه قضائیه نیز در جای خود باید پاسخگو باشند.

«مصطفی کواکبیان» دبیرکل حزب مردمسالاری در نشستی با عنوان ایران؛ سیاست در محل دفتر حزب ندای ایرانیان گفت: چهل سال است که هیچ کدام از خانم ها تایید صلاحیت نشده اند. شورای نگهبان را یک ستاد اجرایی تلقی کرده اند که درست نیست. رئیس جمهوری که پس از رهبری مقام دوم است بهتر است شأن آن حفظ شود چراکه از سوی مردم و با رأی مردم انتخاب می‌شود. 

او افزود: نمی‌خواهم بگویم که مجلس دهم عملکردش صددرصدش مورد تایید است اما در این مجلس هم 4 ماه از دست رفت. حداقل ما تلاش نمی‌کردیم مردم را در شرایط سخت عصبانی کنیم.

کواکبیان ادامه داد: سه عامل اساسی مشکل فعلی ماست یک عاملش کاهش اعتماد ملی به کل سیستم است که دلایلی نیز دارد غیبت 60 درصدی در انتخابات مجلس 98 است که این مجلس باید ابتدا این موضوع را بررسی کند مبنی بر این که مردم چرا نیامدند. وضعیت معیشتی مردم و پاسخگو نبودن در بسیاری از مباحث از جمله آبان 98 و دی 96 و بسیاری از سوالات موجب شده که اعتماد عمومی خدشه دار شود که با پاسخ دادن به آنها می‌توان اعتماد عمومی را بازگرداند. 

این چهره سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: همه ناکارآمدی‌ها متوجه دولت نیست  بلکه مجلس و قوه قضائیه نیز در جای خود باید پاسخگو باشند. 

او عنوان کرد: دولت فعلی این زمینه را نداشت که ترامپ از برجام خارج شود اما رقبای دولت زمینه خروج از برجام را فراهم کردند.

کواکبیان با اشاره به مناظره انتخاباتی آمریکا گفت: معمولا تا اول ژانویه که مصادف 11 دی ماه است  زمان تحلیف رئیس جمهور است این مدت زمان، بسیار اساسی است.

او درباره مذاکرات ایران و آمریکا که در روزنامه کویتی ادعا شده بود عنوان کرد: هم وزارت خارجه و هم دولت این موضوع را تکذیب کردند و بنده بعید می دانم اصولگرایان چنین شجاعتی داشته باشند که مذاکره کنند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز