یک تحلیلگر مسائل آمریکا:

مناظرات آنگونه ترامپ انتظار داشت، نشد/ بایدن از ترامپ پیشی گرفت

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۲۳:۳۰:۱۳
کد خبر: ۱۰۶۶۷۹۴
مناظرات آنگونه ترامپ انتظار داشت، نشد/ بایدن از ترامپ پیشی گرفت
تحلیلگر مسائل آمریکا گفت: ترامپ نتوانست از سیاست جنگندگی و تهاجمی‌اش در تخریب چهره بایدن استفاده لازم را ببرد.

«مرتضی مکی»، تحلیلگر مسائل آمریکا، درباره تحلیل اولین مناظره انتخاباتی آمریکا بین بایدن و ترامپ به خبرنگار سیاسی برنا گفت: اولین مناظره ترامپ و بایدن به یک نوعی نتیجه نظرسنجی‌ها‌ را نشان داد؛ همان فاصله‌ای که میان بایدن و ترامپ مطرح بود. اولین مناظره به آن شکلی که ترامپ تصور می‌کرد، بتواند فاصله خودش را با بایدن کم کند و از نقاط ضعف بایدن برای تخریب چهره او استفاده کند، منجر نشد. نظرسنجی‌ها نشان داد بایدن بهتر از ترامپ در مناظره ظاهر شده و با این نتیجه به احتمال زیاد، دور دوم و سوم مناظره ترامپ و بایدن نباید، تأثیر و تغییر جدی در افکار عمومی آمریکا و پایگاه اجتماعی ترامپ و بایدن  ایجاد کند. اولین مناظره همچنان شانس بایدن را بیشتر نشان می‌دهد.

او در این باره که مناظره اول بسیار در پیروزی کاندیداها تاثیرگذار است آیا مناظرات بعدی هم می‌تواند تعیین کننده رئیس جمهور آینده آمریکا باشد؟ عنوان کرد: اولین مناظره نقش مهمی دارد و نشان می‌دهد، دو طرف می‌خواهند خودشان را در معرض افکار عمومی قرار دهند و توانایی‌های خودشان را به ظهور، برسانند. بایدن با توجه به 46 سال کار سیاسی، نشان داد که بسیار پخته تر از ترامپ است. همچنین ترامپ نتوانست از سیاست جنگندگی و تهاجمی‌اش در تخریب چهره بایدن، استفاده لازم را ببرد.

مکی ادامه داد: ترامپ تلاش بسیاری کرد با قطع سخنان بایدن، او را وادار کند که کنترل خود را از دست بدهد و با واکنش‌هایی که جو بایدن به اظهارات ترامپ، نشان می‌دهد نقاط ضعفش را آشکار کند. این سیاست و شیوه هجومی و جنگندگی ترامپ در اولین مبارزه برای تخریب چهره بایدن، آنگونه که او انتظار داشت، تحقق پیدا نکرد. اولین مناظره نشان می‌دهد که مناظرات دوم و سوم اگر به همین شکل برگزار شود، تاثیر جدی در پایگاه اجتماعی دو کاندیدای دموکرات و جمهوریخواه ایجاد نخواهد کرد.3

نظر شما