سفیر ایران در روسیه:

بدون دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای کار مهمی انجام نمی‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۵:۳۱:۲۳
کد خبر: ۱۰۶۹۶۷۳
بدون دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای کار مهمی انجام نمی‌شود
سفیر ایران در روسیه گفت: دیپلماسی رسمی بدون دیپلماسی عمومی و رسانه ای کار مهمی انجام نمی‌دهد و ایران و روسیه مواضع مشترکی در مبارزه با یکجانبه گرایی، افراط گرایی و اشغال‌گرایی داریم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کاظم جلالی روز سه شنبه در سومین نشست کمیته همکاری‌های رسانه‌ای ایران و روسیه گفت: روابط سیاسی مستحکمی بین تهران و مسکو شکل گرفته اما باید روابط اقتصادی و فرهنگی هم تقویت شود.

سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه در زمینه فرهنگی هنوز شناخت کامل بین دو ملت شکل نگرفته و نیاز به کار دارد، افزود: البته برای ایجاد شناخت متقابل بین دو ملت نقش رسانه ها مهم است و اهمیت رسانه جایگاه ویژه ای دارد.

جلالی با اشاره به این موضوع که دیپلماسی رسمی بدون دیپلماسی عمومی و رسانه ای کار مهمی انجام نمی‌دهد، تصریح کرد: ما مواضع مشترکی برای تبلیغ داریم و مبارزه با یکجانبه گرایی، افراط گرایی و اشغال گرایی از جمله این مواضع مشترک هستند.

وی، نقش کمیته همکاری|‌های رسانه ای ایران و روسیه را مهم و تعیین کننده دانست و خواستار برگزاری منظم جلسات بین اعضای ایرانی و روس این کمیته شد.

سفیر ایران در روسیه با قدردانی از مواضع روسیه در شورای امنیت در مقابل یکجانبه گرایی آمریکا خاطرنشان کرد: بی تردید روابط سیاسی دو کشور زمانی می‌تواند ماندگار شود که حمایت اقتصادی و فرهنگی داشته باشد و روابط ایران و روسیه خوب و رو به پیشرفت است اما در دو زمینه دچار نقص جدی هستیم که روابط آینده را دچار تهدید می کند و آن هم بعد اقتصادی و فرهنگی است.

سومین نشست کمیته همکاری‌های رسانه‌ای ایران و روسیه به میزبانی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه‌شنبه بعدازظهر در تهران برگزار شد. این نشست به دلیل شرایط شیوع کرونا، به‌صورت وبینار و با سخنرانی آنلاین (برخط) شماری از سیاست‌گزاران و مدیران رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز