فالح الفیاض:

الحشد الشعبی پشتیبان و حافظ خاک عراق است

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۷:۴۸:۵۸
کد خبر: ۱۰۶۹۸۳۲
الحشد الشعبی پشتیبان و حافظ خاک عراق است
«فالح الفیاض» رییس سازمان بسیج مردمی عراق سه شنبه شب در کنفرانس خبری در کربلا گفت: الحشد الشعبی خادم ملت عراق است و حافظ خاک عراق و حاکمیت آن باقی خواهد ماند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از تارنمای الحشد الشعبی، فیاض افزود: ما توانستیم با وجود چالش‌های پیش آمده از همه‌گیری کرونا، امنیت همه جانبه زیارت اربعین را فراهم کنیم.

وی گفت: نیروهای الحشد الشعبی در بسیاری از برنامه‌های امنیتی و پشتیبانی برای تامین امنیت زیارت اربعین مشارکت دارند.

رییس الحشد الشعبی اضافه کرد: ما با مرجعیت عالیقدر دینی و ملت عراق پیمان می‌بندیم که الحشد الشعبی حافظ حاکمیت عراق و فراتر از همه اختلافات باقی خواهد ماند.

فیاض همچنین گفت: زیارت اربعین باعث همبستگی مردم عراق و الحشد الشعبی شده است و نیروهای بسیج مردمی در همه مشکلات، مردم را پشتیبانی خواهند کرد.

پیش تر فرمانده لشکر رزمی العباس (ع) اعلام کرده بود که ۳۰ هزار رزمنده از سازمان الحشد الشعبی امنیت زائران عراقی اربعین حسینی را در مسیر راهپیمایی کربلا تامین می‌کنند.

آیین پیاده‌روی اربعین حسینی امسال به علت شیوع «ویروس کرونا» و نگرانی مقامات عراقی از گسترش بیشتر بیماری «کووید - ۱۹ » تنها با حضور زائران داخلی و بدون شرکت زوار خارجی برگزار می‌شود.

پیاده‌روی زائران عراقی از جنوبی‌ترین منطقه این کشور در استان بصره از ۱۶ محرم آغاز شده است و اکنون با رسیدن هزاران زائر به کربلا ، بین الحرمین به زیباترین و متبرک ترین صحنه عشق و ارادات به امام حسین (ع) تبدیل شده است.

 

نظر شما