وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

هشت هزار میلیارد منابع جدید برای تسهیلات روستایی تخصیص داده شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۲:۰۳:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۰۰۱۵
هشت هزار میلیارد منابع جدید برای تسهیلات روستایی تخصیص داده شد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود 8 هزار میلیارد تومان منابع در اختیار 4 بانک عامل؛ بانک توسعه تعاون، بانک کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت تسهیلات همه متقاضیان در نوبت وام های اشتغال پایدار روستایی، قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمد شریعتمداری»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در رابطه با "تسهیلات اشتغال پایدار روستایی" گفت: همانطور که امروز رییس جمهور در جلسه هیأت وزیران به استحضار ملت شریف ایران رساندند، به لطف الهی مرحله پنجم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی از دو روز گذشته آغاز شد. حدود 8 هزار میلیارد تومان منابع در اختیار 4 بانک عامل؛ بانک توسعه تعاون، بانک کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت تسهیلات، همه متقاضیان در نوبت وام های اشتغال پایدار روستایی قرار گرفت تا مرحله پنجم را آغاز کنیم و با 12 هزار میلیارد تومان پرداختی گذشته به 20 هزار میلیارد تومان منابع، از محل 1.5 میلیارد تومان منابع از محل صندوق توسعه ملی، خواهیم رسید.

او ادامه داد: روز گذشته در حضور رییس جمهور بیش از 25 هزار فعالیت مختلف در عرصه های گوناگون، در سطح روستاها افتتاح شد. از محل اجرای این منابع علاوه بر اشتغال 220 هزار نفری که تاکنون به وجود آمده البته به غیر از منطقه بوم گردی که در شرایط کرونا با مشکلاتی مواجه شد، بقیه آنها براساس پایش هایی که استانداران در سطح کشور به عمل می آوردند، به کار خود ادامه می دهند. بخشی دیگر، باقیمانده تسهیلات دریافتی آنها آغاز شده است و تاکنون حدود 800 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی، مجددا به چرخه پرداخت تسهیلات جدید، برگشته  است.

وزیر تعاون، کار و رفاه جتماعی مطرح کرد: امیدواریم که این مسیر را با قانون لازم به صورت چرخشی ادامه دهیم و موتور تحرک ایجاد اشتغال در روستاها که سهم اشتغال روستایی را از سبد اشتغال کشور از حدود سه درصد به بیش از 29 درصد رسانده، همچنان ادامه پیدا کند. در روز ملی روستا رییس جمهور اقدامی دیگر را کلید زدند که مربوط به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان بود. همانطور که مستحضرید صندوق بیمه اجتماعی، روستاییان، کشاورزان و عشایر تا قبل از دولت امید، 654 هزار بیمه شده و مستمری بگیر داشت که این میزان در طی دولت تدبیر و امید به یک میلیون و 278 هزار رسید و تعداد بیمه شدگان و مستمری بگیران، افزایش پیدا کرد.

شریعتمداری گفت: منابع اولیه برای پیوستن به این صندوق از طریق خود بیمه شده باید پرداخت شود، اما چون  برخی ساکنان روستایی در ابتدا امکان پرداخت 5 درصد سهام خود را نداشتند دولت تقبل کرد که هم سهم بیمه خود و هم سهم بیمه روستاییان و عشایر را به میزان هزار و 425 میلیارد، حدود 1500 میلیارد منابع در اختیار صندوق در طی ادامه شش ماهه دوم سال قرار دهد و  یک میلیون و 500 هزار بیمه شده جدید به مجموع بیمه شدگان صندوق بیمه روستاییان و عشایر، اضافه خواهد شد و جمع افراد بیمه شده توسط صندوق بیمه عشایر به 2 میلیون و 800 هزار نفر در سطح روستاهای کشور خواهد رسید.

او در پایان افزود: میزان مستمری بگیران که قبلا چیزی کمتر از 10 هزار نفر بود امروز به 112 هزار نفر مستمری بگیر رسیده است. مجموعه سرانه سرمایه موجود به همه بیمه شدگان و اعضای بیمه اجتماعی که در شروع فعالیت دولت، 4 میلیون تومان بوده امروز به 80 میلیون رسیده و 20 برابر افزایش پیدا کرده  است. به این ترتیب می توانیم نتیجه بگیریم که صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان و کشاورزان پایدارترین صندوق بیمه اجتماعی کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز