نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس:

اجرای سه پروژه مهم آب و فاضلاب در اسلامشهر معطل اختصاص اعتبار است

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۳:۵۴:۵۱
کد خبر: ۱۰۷۱۰۰۱
اجرای سه پروژه مهم آب و فاضلاب در اسلامشهر معطل اختصاص اعتبار است
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان اسلامشهر با جمعیت بیش از 600 هزار نفری اجرا و تکمیل سه پروژه آب و فاصلاب معطل اختصاص اعتبار مانده که به دلیل اهمیت آنها ضروری است، هرچه سریع‌تر با تخصیص اعتبار لازم این پروژه های بسیار مهم به اجرا در بیاید تا پاسخگوی، نیازهای مردم این منطقه باشد.

مهدی شریفیان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در خصوص جلسه با رضا اردکانیان، وزیر نیرو و با اشاره به لزوم حفظ امنیت آبرسانی و اجرای فنی شبکه فاضلاب در شهرستان اسلامشهر گفت: در شهرستان اسلامشهر با جمعیت بیش از 600 هزار نفری اجرا و تکمیل  سه پروژه آب و فاصلاب معطل اختصاص اعتبار، مانده است که به دلیل اهمیت آنها، لازم است هرچه سریع تر با تخصیص اعتبار لازم این پروژه های بسیار مهم به اجرا در بیاید تا پاسخگوی نیازهای مردم این منطقه، باشد.

وی افزود: یکی از این پروژه ها، طرح انتقال خط  لوله فولادی1000میلیمتری آب اسلامشهر در مجاورت راه آهن تهران-جنوب است که با طول عمری، بیش از 25 سال و با توجه به اجرای طرح توسعه خطوط ریلی راه آهن در سنوات گذشته، بارها این خط انتقال بر اثر اصلاح خطوط ریلی راه آهن و ارتعاشات سطحی آن دچار حادثه شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: مطابق موافقتنامه آبرسانی به شهرها و شهرک های اطراف تهران به این طرح، باید اعتبار لازم اختصاص یابد تا به انجام برسد.

مهدی شریفیان

وی ادامه داد: پروژه مهم دیگر طرح زمزم (آبرسانی به اسلامشهر) که شامل اجرای 12 کیلومتر خط انتقال آب است و در شهرستان اسلامشهر، در حال اجرا است اما پرداخت اعبارات لازم برای اتمام این طرح انجام  نشده که با توجه به اهمیت طرح مذکور، تسریع در پرداخت اعتبار جهت بهره برداری از این پروژه هم بسیار ضروری است.

شریفیان همچنین با اشاره به اینکه شبکه خطوط جمع آوری و نصب انشعاب فاضلاب شهر اسلامشهر در قالب 13 زون در حال اجرا است، گفت: این پروژه مهم تاکنون پیشرفت، 15 درصدی داشته است که اجرای آن به دلیل کمبود اعتبارات با  کندی مواجه شده و تخصیص اعتبار کافی جهت ادامه اجرای پروژه، باید به سرعت انجام پذیرد.

این نماینده مجلس گفت: در دیدار با وزیر نیرو مسائل و موانع اجرا و تکمیل  این سه پروژه مهم را مطرح و پیگیری کردم که مقرر شد، با دستور مساعد وزیر اقدامات فوری برای رفع این موانع موجود و تسریع در انجام این پروژه ها  انجام شود.

نظر شما