استثناهاى پیشتازی بایدن در برابر ترامپ

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۲۰:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۱۳۰۲
استثناهاى پیشتازی بایدن در برابر ترامپ
در حالی که کمتر از یک ماه تا زمان برگزاری انتخابات باقی مانده است بایدن در بیشتر موضوعات جلوتر از دونالد ترامپ قرار دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزارى برنا نشریه هیل نوشت : بر اساس نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات پیو که روز جمعه منتشر شد، جو بایدن نامزد دموکرات در حالی که کمتر از یک ماه تا زمان برگزاری انتخابات باقی مانده است در بیشتر موضوعات جلوتر از دونالد ترامپ قرار دارد.

این نظرسنجی با پرسش از حدود 12 هزار بزرگسال آمریکایی در هفته آخر ماه سپتامبر و هفته اول ماه اکتبر صورت گرفت از جمله زمانی که خبر ابتلای رئیس جمهور آمریکا و همسرش به کووید – 19 در تاریخ دوم اکتبر منتشر شد.

نتیجه این نظرسنجی جدید نشان می دهد ، بیشتر پرسش شوندگان بزرگسالان آمریکایی، بایدن را نماد بزرگتری برای وحدت در کشور نظر می گیرند و 50 درصد پرسش شوندگان می گویند وی برای "ایجاد همبستگی در کشور" بهتر می تواند عمل کند؛ این در حالی است که فقط 30 درصد پرسش شوندگان چنین نظری درباره ترامپ داشتند.

بیشتر پرسش شوندگان در این نظرسنجی همچنین بر این باورند که بایدن به طور موثرتری تاثیر شیوع کووید – 19 بر بهداشت عمومی کشور را کنترل و مدیریت خواهد کرد.

بر اساس نتیجه این نظرسنجی، بایدن همچنین در زمینه سیاست خارجی و توانایی رسیدگی موثر به مسائل مربوط به اجرای قوانین و عدالت کیفری از ترامپ جلوتر است چرا که رئیس جمهور آمریکا به اعتراضات ملی اخیر نسبت به اقدامات بی رحمانه پلیس و درگیری ها با مجوز استفاده از عوامل و نیروهای فدرال با هدف متوقف کردن خشونت های بیش تر پاسخ داده است.

نتیجه این نظرسنجی جدید همچنین نشان می دهد ، 55 درصد پرسش شوندگان بر این باورند که بایدن نامزدهای خوبی را برای دیوان عالی کشور انتخاب خواهد کرد و این در حالی است که 49 درصد پرسش شوندگان چنین نظری درباره ترامپ داشتند.

این نظرِ پرسش شوندگان تنها دو هفته پس از آن است که رئیس جمهور آمریکا امی کانی برت قاضی محافظه کار را به عنوان نامزد قاضی دیوان عالی این کشور معرفی کرد.

تنها موضوعی که مرکز نظرسنجی پیو دریافت که در آن ترامپ جلوتر از بایدن است در زمینه اقتصاد است ، گرچه رئیس جمهور با اختلاف اندک یک درصدی ( 52 درصد مقابل 51 درصد ) از بایدن در این زمینه جلوتر است.

در این نظرسنجی همچنین بایدن معاون سابق رئیس جمهور آمریکا در زمینه ویژگی ها و ارزش های شخصی در جایگاه بالاتری نسبت به ترامپ قرار گرفته است و بیشتر پرسش شوندگانی که در این نظرسنجی شرکت کردند ، وی را فردی " دلسوز" و دارای "الگوی رفتاری خوب" نسبت به ترامپ توصیف کردند.

این یافته ها در حالی منتشر شد که جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برتری خود را در سطح ملی مقابل ترامپ حفظ کرده است و نتایج نظرسنجی های ریل کلیر پولیتیکس " RealClear Politics " و فایو ترتی ایت "FiveThirtyEight " حکایت از آن دارد که بایدن از روز پنجشنبه تقریبا 10 درصد از ترامپ جلوتر است.

نتایج نظرسنجی " سی ان ان- اس اس آر اس " که روز سه شنبه منتشر شد نیز فاش کرد پس از نخستین مناظره انتخاباتی بین بایدن و ترامپ ؛ 57 درصد پرسش شوندگان گفتند که از بایدن نامزد دموکرات این انتخابات حمایت می کنند و این در حالی است که 41 درصد پرسش شوندگان از ترامپ حمایت کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز