اخبار مهم امروز گروه سیاسی برنا

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۱۶۱۰
اخبار مهم امروز گروه سیاسی برنا
خبر، مصاحبه و گزارش‌های پر بازدید گروه سیاسی را هر روز در ساعت 20 در خبرگزاری برنا بخوانید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ اخبار پر بازدید گروه سیاسی خبرگزاری برنا را بخوانید:

یک چهره سیاسی اصولگرا:

کاندیدای 1400 نیستم/ بسیار بعید است رئیسی و قالیباف، هر دو وارد گود انتخابات شوند/ رئیسی تاکنون اظهارنظر رسمی مبنی بر ورود به انتخابات 1400، نداشته است/ تعدد کاندیدا مشکل ساز است

یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: هنوز تصمیم واحدی درباره انتخابات ریاست جمهوری 1400 اتخاذ نشده است.

///

سفیر سابق ایران در عراق:

آمریکا به دنبال از سرگیری فعالیت‌های داعش در عراق است/ انتخابات در عراق برگزار می‌شود

سفیر سابق ایران در عراق گفت: مردم عراق و جریان‌های مردمی اعم از علما، روحانیون، عشایر و احزاب سیاسی توانایی حمایت از دولت خود را دارند و می‌توانند امنیت را در عراق پشتیبانی کنند.

///

وزیر نیرو:

صادرات برق ایران به عراق ادامه دارد/ ایران تلفات شبکه برق عراق را به 20 درصد کاهش می‌دهد

وزیر نیرو گفت: ایران پروژه‌ای را توافق کرده و منتظر امضای نهایی است که تلفات شبکه توزیع برق عراق را که حدود 50 درصد است به حدود 20 درصد کاهش دهد.

///

کارشناس مسائل بین الملل:

ترامپ با وجود رای پایین می تواند در کاخ سفید بماند/دوران پوپولیست در ایران به اتمام رسیده است/بایدن به دنبال برجام 2 و 3 است

کارشناس مسائل بین الملل گفت:ساختار سیاسی امریکا این اجازه را به ترامپ می دهد که با وجود رای پایین در کاخ سفید بماند.

///

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

برای ارائه کالا برگ به اقشار محروم با کسری بودجه مواجه هستیم/ باید تاب‌آوری محروم‌ترین‌طبقه اجتماعی را در دوره تورم و تحریم بالا ببریم

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید تاب‌آوری محروم ترین‌طبقه اجتماعی را در دوره تورم و تحریم بالا ببریم و حداقل معیشت آنها را تامین‌ و‌ تثبیت کنیم.

///

دکتر روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت:

مدیریت پایانه‌های مرزی به وزارت راه و شهرسازی محول شد/ دستگاه‌های مسئول، رفع موانع اداری در روابط تجاری و اقتصادی با همسایگان را در اولویت کاری خود قرار دهند

رئیس جمهور پس از ارائه گزارش دستگاه های مرتبط از وضعیت تبادلات و مراودات اقتصادی و تجاری با همسایگان، با اشاره به اهمیت راهبردی روابط با کشورهای همسایه گفت: با تشکیل هر چه سریع تر کارگروه و کمیته ای متشکل از دستگاه های مرتبط با حوزه مراودات تجاری با همسایگان، به صورت منسجم و یکپارچه در جهت رفع مشکلات در این حوزه اقدام شود تا سطح تبادلات تجاری به سطح مطلوب ارتقا یابد.

///

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد؛

سوال از سه وزیر اقتصاد، راه و شهرسازی و کشور به هیئت رییسه تقدیم شد/ مجلس یازدهم قوانین بر زمین مانده را پیگیری می‌کند

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس یازدهم مجلس مطالبه گر است و قوانین بر زمین مانده را پیگیری می کند و باید پاسخگویی جدی وجود داشته باشد.

///

آیا مجلس برای شورای نگهبان تعیین تکلیف می‌کند؟!

در حالی که سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به طرح مجلس برای ورود این شورا به انتخابات شوراها می‌گوید شورای نگهبان وظیفه‎ای در این جهت ندارد و اگر بخواهند وظیفه‎ای بر ما تحمیل کنند قطعاً آن را رد خواهیم کرد. استنباط اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از صحبت‌های کدخدایی این است که شورای نگهبان درخواست مجلس برای همکاری در انتخابات شوراها را رد نکرده است.

///

بررسی کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری؛

کدخدایی و رویای 1400؟

دو پهلو بودن پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به شائبه کاندیداتوری‌اش، به نوعی این ابهام را ایجاد کرده که آیا او که پس از سال‌ها، به اظهارنظر در حیطه تایید یا رد صلاحیت‌های انتخاباتی پرداخته و طی چند دوره اخیر نیز، در بطن انتخابات بوده، برای نخستین بار خود را در معرض آزمون انتخاباتی، آن هم در قامت ریاست جمهوری قرار خواهد داد یا خیر؟

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز