شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان:

محدودیت‌های کرونایی اعمال شده باعث قطع زنجیره انتقال کرونا نمی‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۹:۵۰:۴۸
کد خبر: ۱۰۷۱۸۴۰
محدودیت‌های کرونایی اعمال شده باعث قطع زنجیره انتقال کرونا نمی‌شود
اعضای شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان تاکید کردند: محدودیت‌های کرونایی اعمال شده در شهرهای کشور باعث کاهش و قطع زنجیره انتقال کرونا نمی‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، جلسه شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان به ریاست معاون سیاسی این حزب و با حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری به صورت مجازی برگزار شد.

اعضای شورای سیاست‌گذاری در این جلسه تأکید کردند وضعیت کرونا در کشور بسیار نگران‌کننده است و خواستار اعمال محدودیت‌های جدی برای مدیریت کرونا در روزهای آینده شدند.

 اعضای این حزب اصلاح طلب با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی اعمال شده در شهرهای کشور باعث کاهش و قطع زنجیره انتقال کرونا نمی‌شود،  اعمال محدودیت‌های رفت‌وآمدی با همراهی ستاد کل نیروهای مسلح، ممنوعیت سفرهای تفریحی بین‌شهری، مجازی شدن کامل آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها در پاییز و زمستان، افزایش دورکاری مشاغل دولتی و خصوصی، شناور شدن ساعت کاری ادارات برای جلوگیری از ساعات پیک، تأمین ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده دهک‌های پایین جامعه  را برای کاهش و قطع زنجیره کرونا در کشور پیشنهاد کردند.

در ادامه این جلسه «سامانه شاد و عدالت آموزشی» مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورای سیاست‌گذاری تأکید کردند سامانه شاد اگرچه اجازه نداد شکاف آموزشی بین دانش‌آموزان و مدرسه برقرار شود اما این سامانه ایراداتی دارد و بازد مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

در این نشست تاکید شد که عدم دسترسی به تبلت و تلفن همراه هوشمند، سرعت پایین و نبود زیرساخت‌های مطلوب اینترنت، اتصال سخت به شبکه، مشکلات نصب و حضور در سامانه، نبود فیبر نوری و بسیاری دیگر از این موارد سبب شده تا آموزش مجازی در شبکه شاد با چالش‌های بسیاری همراه باشد.

در این جلسه اعضا نسبت به دستورالعمل ابلاغی وزیر آموزش و پرورش با عنوان نحوه مشارکت در مدرسه شاد در خصوص افزونه‌های آموزشی مالی در شبکه شاد و احتمال ورود مافیای کنکور به سامانه شاد ابراز نگرانی کردند.

با اجرای دستورالعمل جدید دانش آموزان به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ دانش‌آموزانی که به دلیل عدم دسترسی به تبلت و تلفن همراه هوشمند نمی‌توانند شاد را دریافت کنند که شامل حدود سه و نیم میلیون دانش‌آموز هستند. دسته دوم دانش‌آموزانی که خدمات عمومی معلمان مدارس را دریافت می‌کنند. دسته سوم دانش‌آموزانی هستند که با پرداخت پول بیشتر، خدمات آموزشی افزوده را به‌صورت افزونه‌های آموزشی تکمیلی دریافت خواهند کرد این اقدام باعث ایجاد نابرابری و تبعیض آموزشی بیشتر و زیر سؤال بردن عدالت آموزشی خواهد شد.

بررسی تأمین ارز دارو از دیگر مباحث این جلسه بود که اعضای شورای سیاست‌گذاری ضمن هشدار نسبت به احتمال آزادسازی نرخ ارز مواد اولیه دارویی، نسبت به وقوع بحران در حوزه دارو هشدار دادند.

در این جلسه تأکید شد انتظار می‌رود تأمین ارز دارو برای دولت و مجموعه وزارت بهداشت در اولویت قرار گیرد تا برای تولید و واردات دارو دچار مشکل نشویم. کمبود دارو و افزایش قیمت آن، فشار سنگینی را بر بیماران و خانواده‌های آن‌ها وارد خواهد ساخت.

 

نظر شما