واکنش ایران به نقض آتش بس میان آذربایجان و ارمنستان

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۰۷:۵۸:۵۸
کد خبر: ۱۰۷۱۹۱۴
واکنش ایران به نقض آتش بس میان آذربایجان و ارمنستان
سخنگوی وزارت امورخارجه، در واکنش به نقض آتش بس اعلام شده میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت که ایران مجددا از دو طرف می‌خواهد ضمن پایبندی به آتش بس، گفت‌وگوهای خود را در چارچوب حقوق بین‌الملل از سر بگیرند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت امورخارجه، در واکنش به نقض آتش بس اعلام شده میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت که ایران مجددا از دو طرف می‌خواهد ضمن پایبندی به آتش بس، گفت‌وگوهای خود را در چارچوب حقوق بین‌الملل و احترام به تمامیت ارضی یکدیگر و تخلیه شهرهای اشغالی از سر گیرند.

خطیب زاده در این باره افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز تاسف از نقض آتش بس اعلام شده در درگیری‌های اخیر میان جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان و دعوت از طرفین به خویشتنداری بیشتر، حملات موشکی به زیر ساخت‌های حیاتی و مناطق مسکونی شهرها و کشتار غیر نظامیان را محکوم کرده و با خانواده‌های داغدار ابراز همدردی می‌کند.

او گفت: جمهوری اسلامی ایران مجددا از طرفین می خواهد ضمن پایبندی به آتش بس، گفت‌وگوهای خود را در چارچوب حقوق بین‌الملل و احترام به تمامیت ارضی یکدیگر و تخلیه شهرهای اشغالی از سر گیرند و در این راه آمادگی خود را برای تسهیل این گفت‌وگوها برای رسیدن به صلح و راه حل دائمی و پایدار در منطقه اعلام می‌دارد.

 

نظر شما