گزارش اینستاگرامی رئیس کل بانک مرکزی از سفرش به عراق

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۷:۵۲:۰۸
کد خبر: ۱۰۷۲۳۶۶
گزارش اینستاگرامی رئیس کل بانک مرکزی از سفرش به عراق
رئیس بانک مرکزی در پستی اینستاگرامی از سفرش به عراق، گزارشی ارائه کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی در پستی اینستاگرامی نوشت: امروز دوشنبه ۲۱مهرماه ۱۳۹۹ درسفریکروزه به همراه یک هییٔت بانکی وتجاری به عراق، با نخست وزیر ،وزیر دارایی،ریٔیس کل بانک مرکزی و ریٔیس بانک تجارت عراق دیدار و مذاکرات فشرده ای انجام دادم.دراین مذاکرات خصوصا در جلسه مشترک سه جانبه با روسای بانک مرکزی و بانک تجارت عراق به توافقات خوبی برای آزاد کردن منابع مالی بانک مرکزی و استفاده از آن برای تأمین واردات کالاهای اساسی وضروری کشورمان رسیدیم و در باره تبادلات تجاری گفت وگوی مفصلی صورت گرفت.

او اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در نتیجه صادرات برق و گاز به عراق، منابع مالی چشمگیری در بانک های عراق دارد. در دیدار با نخست وزیرمحترم عراق ایشان از حصول توافق ابراز خرسندی و استقبال نموده ودستورات لازم به بانکهای مرکزی و تجارت عراق جهت تسریع در اجرای توافقات صادر کردند جناب آقای «مصطفی الکاظمی» تاکید کردند که به طور هفتگی روند انجام این توافق را میان دو کشور پیگری خواهند کرد.

همتی اظهار امیدواری کرد: امیدوارم با توافق های انجام شده گام های مثبتی در توسعه روابط اقتصادی و بانکی بین دوکشور برداشته شود.جمهوری اسلامی ایران در چارچوب این توافق، بنا دارد بر اساس نیازهای خود، از این منابع مالی مالی برداشت کند.

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز