افشاگری وزیر اسبق صهیونیستی درباره توافق عادی‌سازی با امارات

۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۱۰:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۳۸۶۲
افشاگری وزیر اسبق صهیونیستی درباره توافق عادی‌سازی با امارات
وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی جزئیات جدیدی از توافق عادی‌سازی میان تل‌آویو و ابوظبی را برملا کرد.

 به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، "موشه یعلون"، عصر دیروز از مخالفتش با تصویب توافق عادی‌سازی میان رژیم صهیونیستی و امارات خبر داد و دلیل این مخالفت را عدم افشای تمامی بندهای توافق عنوان کرد.

روزنامه عبری‌زبان "Globes" مخالفت یعلون با تصویب این توافق را "رویدادی غیرعادی" توصیف کرد و نوشت که یعلون معتقد است که بندهای سری در توافق با امارات وجود دارد که تاکنون اعلام نشده است؛ از جمله فروش تسلیحات مدرن به امارات، که می‌تواند تاثیری جدی بر هژمونی رژیم اسرائیل و نیز عوامل استراتژیک این رژیم در منطقه داشته باشد.

پیش از این، "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که "توافق صلح با امارات حاوی هیچ‌گونه ضمیمه یا بندهای سرّی اعلام‌نشده‌ای نیست."

طبق این گزارش، اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی روز گذشته با 80 رأی موافق و 13 رأی مخالف این توافقنامه را مورد تأیید قرار دادند. در همین حال 27 نفر از اعضای کنست نیز در این رأی گیری شرکت نداشتند. نمایندگان عرب پارلمان رژیم صهیونیستی که 15 نفر هستند، پیش‌تر اعلام کرده بودند که به این توافقنامه رأی مخالف خواهند داد.

مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه از یک طرف و پیمان صلح رژیم صهیونیستی با امارات روز سه‌شنبه 15 سپتامبر (25 شهریور) در کاخ سفید واشنگتن و در حضور "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج‌فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کردند.

قرار است توافقنامه سازش امارات با رژیم صهیونیستی برای تأیید نهایی به کابینه این رژیم ارسال شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز