عبدالله:

طالبان نباید دچار اشتباه محاسباتی شود

۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۱۴:۴۵:۱۸
کد خبر: ۱۰۷۳۹۵۲
طالبان نباید دچار اشتباه محاسباتی شود
رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت که اگر طالبان به امید خروج کامل نظامیان خارجی از این کشور و پس از آن در پی تحمیل نظام اماراتی باشد، دچار اشتباه محاسبه‌ای شده و نباید مرتکب آن شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عبدالله عبدالله» که روز جمعه در کابل در مراسم تجلیل از سالروز شهادت «ژنرال عبدالرازق» فرمانده سابق پلیس قندهار سخن می گفت ، افزود ، تحمیل نظام امارتی در افغانستان نسخه تداوم جنگ به شکل دیگر آن است.
وی تأکید کرد که در هیچ حالت و وضعیتی نظام امارتی قابل قبول مردم افغانستان نیست و اشتباه محاسباتی است که نباید صورت بگیرد.
رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با اشاره به جنگ هلمند افغانستان گفت که افزایش خشونت، راه رسیدن به صلح نیست و اگر طالبان فکر می‌کند که با افزایش خشونت دست برتر را خواهد داشت، همان محاسبه غلطی است که در طول سال‌ها باعث ادامه جنگ شده است.
عبدالله تصریح کرد که رسیدن به صلح نباید به معنی پایمال شدن هویت و افتخارات مردم افغانستان باشد و هیأت دولت در دوحه از تمام افتخارات گذشته این کشور دفاع خواهد کرد.
وی تأکید کرد که اگر در پایان، طالبان هیچ راه معقولی را برای صلح نپذیرد، مردم افغانستان از سرزمین، عزت و حاکمیت ملی کشور خود دفاع خواهند کرد.

نشست اولیه برای آغاز گفت‌وگوهای بین‌ افغانستانی صلح روز شنبه ۲۲ شهریور با حضور مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، مقام‌های قطری و نمایندگان حدود ۳۰ کشور و سازمان‌های جهانی به صورت حضوری و یا آنلاین در دوحه قطر برگزار شد.

این در حالی است که با گذشت بیش از یک ماه از آغاز مذاکرات، طرفین هنوز به توافق مورد قبول برای پایان دادن به چهار دهه مناقشه در افغانستان دست نیافته اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز