بحرین و رژیم صهیونیستی توافق ایجاد روابط دیپلماتیک امضا می‌کنند

۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۲۲:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۳۹۹۶
بحرین و رژیم صهیونیستی توافق ایجاد روابط دیپلماتیک امضا می‌کنند
رسانه صهیونیستی به نقل از مقام‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم و بحرین توافق صلح و ایجاد روابط دیپلماتیک امضا می‌کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، روزنامه جروزالم‌پست جمعه‌شب گزارش داد که رژیم صهیونیستی و بحرین توافقی موقت را برای ایجاد روابط دیپلماتیک و گشایش سفارت در منامه پایتخت بحرین با حضور مقام‌های این کشور و رژیم صهیونیستی و دو مقام ارشد آمریکایی امضا می‌کنند.

این گزارش که به نقل از مقام‌های صهیونیستی و آمریکایی منتشر شده، افزود که «استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا و «آوی برکوویتز» نماینده ویژه کاخ سفید در مذاکرات بین‌المللی نیز در مراسم امضای این توافق حضور خواهند یافت.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در تیرماه از توافق امارات متحده عربی و اسرائیل برای عادی سازی روابط دیپلماتیک خبر داد و یک ماه بعد نیز طرح عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و بحرین در ماه سپتامبر دنبال شد.

در اواسط ماه سپتامبر (اواخر شهریور) مقام های تل آویو و ابوظبی توافق‌نامه‌هایی برای عادی‌سازی روابط در واشنگتن امضا کردند. تا پیش از آن تنها دو کشور عربی مصر و اردن با اسرائیل روابط دیپلماتیک داشتند.

رژیم صهیونیستی روابط خود را با امارات متحده عربی و بحرین عادی کرده و این دو کشور به همراه عربستان به هواپیماهای صهیونیست‌ها اجازه داده‌اند که از حریم هوایی آنها استفاده کنند؛ مسأله‌ای که بسیاری آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین خواندند.

اکنون کارشناسان منطقه از عادی‌سازی روابط بین برخی کشورهای عربی با رژیم  اسراییل با عنوان آشکارسازی نام می‌برند و معتقدند که این روابط در ۲۵ سال گذشته جریان داشته و اکنون آشکار شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز