رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران:

قرار گرفتن در جایگاه رییس کمیسیون امنیت ایجاب می‌کند، فرد به امنیت ملی توجه کند/ امنیت صرفا سلاح به دست گرفتن نیست/ نمایندگان، اهانت را جایگزین نقد قرار دادند

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۰۷:۲۵:۵۱
کد خبر: ۱۰۷۴۲۰۶
قرار گرفتن در جایگاه رییس کمیسیون امنیت ایجاب می‌کند، فرد به امنیت ملی توجه کند/ امنیت صرفا سلاح به دست گرفتن نیست/ نمایندگان، اهانت را جایگزین نقد قرار دادند
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: نمایندگان با هیاهو و فریاد نمی‌گذارند، اقدامات مثبت به گوش مردم برسد و اینگونه رفتارها آرامش را از دولت سلب مى‌کند‌.

«اشرف بروجردی»، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در گفت و گو با  خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با توهین و اهانت به رئیس جمهور گفت: شخصی که اداره کشور را بر عهده دارد ضمن توجه لازم، همه مصائب کشور را میداند، اما کسی که فقط بر مسند نمایندگی تکیه زده است او فقط اطراف خود را نظاره می‌کند. امنیت ملی و قرار گرفتن در جایگاه رئیس کمیسیون امنیت، اقتضا می کند فرد به معنای واقعی کلمه، به امنیت ملی توجه داشته باشد زیرا امنیت ملی در سایه ارامش، طمانینه و نگاه کردن به همه عوامل تامین کننده امنیت حاصل می شود. امنیت صرفا نظامی و سلاح به دست گرفتن نیست، ایمن بودن و شرایط امن داشتن به معنای امنیت است؛ تشویش اذهان ناقض امنیت است.

او ادامه داد: در این دوره از مجلس شورای اسلامی، شاهد هستیم کسانی روی کار آمدند که توجه کافی و وافی به شرایط اجتماعی و جایگاه ایران در عرصه بین الملل را ندارند و نمی دانند که ایران، در چه مخاطره ای قرار گرفته است و همین عدم نگاه جامع، سبب شده تا فرد نتواند تشخیص دهد که برای تامین امنیت ملی چه پارامتر هایی را باید لحاظ کند. تهدید به قتل کردن رییس جمهور یک کشور که با آرای هزاران برابر رای یک نماینده بر روی کار آمده، بوی خشونت، تعدی و ناامنی را به همراه دارد و این شخص نمی تواند، ادعا کند که حافظ منافع کشور و ناظر بر پارامتر های امنیت ملی، است. 

بروجردی با بیان اینکه شاخ و شانه کشیدن برای رییس جمهور راه حل مشکلات مردم نیست، گفت: کسانی که امروز در مجلس منتقد روحانی و عملکرد دولت هستند نقد را با تهدید ترکیب کرده اند و با تهدیدهای مختلف اعم از استیضاح و مورد توجه قرار ندادن نیاز جامعه، بیشتر فضا را ناامن می‌کنند این افراد نمى توانند دلسوز مردم باشند. کسانی که بر مسند حکمرانى در سه قوه قرار گرفته اند، باید تعامل و همفکری داشته باشند تا مسایل کشور را حل کنند. باید مشکلات جامعه مرتفع شود ‌و‌ روش آن گفت‌و‌گو، همدلی و تعامل است نه  شاخ و شانه کشیدن و هجوم و تهدید زیرا در این صورت  امکان حل مشکلات جامعه فراهم نمی شود و امنیت کشور را دارای خدشه می کنند که این مسئله، نگران کننده است.

او با اشاره به جنبه قانونی توهین به رئیس‌جمهور تاکید کرد: طبق آنچه که در قانون آمده، توهین کردن به مقام اجرایی که کاری را برعهده دارد از لحاظ قانونی دارای ایراد است. شخصی که مدعی قانون گذاری است این را باید بداند و همه قوانین را باید لحاظ کند. نباید توهین به رییس جمهور، همچنین شخص اول مملکت صورت بگیرد؛ متاسفانه نمایندگان مجلس اهانت را جایگزین نقد قرار داده اند. نمایندگان با هیاهو و فریاد نمی گذارند اقدامات مثبت به گوش مردم برسد اینگونه رفتارها، آرامش را از دولت سلب مى کند‌. 

او مطرح کرد: کسانی حق اظهارنظر و نسخه پیچی دارند که صاحب نظر باشند. با فریاد و ناسزا مشکل حل نمی شود. این رفتارها مانند رفتار کسی است که برای مبری کردن خود، همچون بقیه مردم فریاد «ای دزد ای دزد سر دهد.» اگر نمایندگان که جامعه را نمایندگی مى کنند، بنا دارند مشکلات جامعه حل شود و کشور را نجات دهند باید راه حل  و نظریه ارائه بدهند و دیدگاه خود را بر یک دیدگاه علمی، مبتنی کنند. 

بروجردی اظهار کرد: رفتارهای غلط برخی افراد، فضا را برای سودجویان و کسانی که می‌خواهند سر به تن مملکت نباشد، فراهم می کند، این رفتارها یا ندانسته است یا تعمدی. اینگونه رفتارها مملکت را دچار رکود و مشکل را بیش از این می کند.۳

نظر شما