با موافقت نمایندگان مجلس؛

برخی از مصادیق رسیدگی کننده به دعاوی قضایی و حقوقی حذف شدند

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۰۸:۵۳:۰۶
کد خبر: ۱۰۷۴۳۱۴
برخی از مصادیق رسیدگی کننده به دعاوی قضایی و حقوقی حذف شدند
نمایندگان مجلس، ماده واحده ای که به هیات ها و کمیسیون های حل اختلاف و رسیدگی به تخلفات در مباحث اقتصادی اجازه ورود می داد را حذف کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه الحاق یک تبصره به ماده (10) قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب (در امور مدنی) مصوب 1379 اعاده شده از شورای نگهبان با حذف ماده واحده با 182 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 22 رأی ممتنع از مجموع 250 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس این ماده واحده ؛ متن زیر به عنوان تبصره به ماده (10) قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب (در امور مدنی) مصوب  21/1/1379 الحاق می‌گردد:

تبصره – هیأتها و کمیسیونهای حل اختلاف و رسیدگی به تخلفات ازقبیل شوراهای حل اختلاف موضوع مصوبة مورخ  18/4/1387 کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، هیأتهای حل اختلاف مالیاتی موضوع قانون مالیاتهای مستقیم مصوب  3/12/1366، هیأت حل اختلاف ثبتی موضوع مواد (147) و (148) قانون ثبت اسناد و املاک و کمیسیونهای مواد (55)، (77)، (100) و (101) شهرداریها، که در قوانین مختلف پیش‌بینی گردیده‌اند از مصادیق «مرجع دیگر» بوده و صلاحیت رسیدگی نخستین در دعاوی را طبق مقررات مربوط دارا می‌باشند. آئین‌نامه اجرائی این قانون بنا به پیشنهاد وزارت دادگستری به تصویب رئیس قوه قضائیه می‌رسد.

نظر شما