نماینده مردم بستان آباد در مجلس:

برجام در مجلس نهم به مدت دو ماه بررسی شد/ بیان تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام، جفا است

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۰:۴۷:۲۷
کد خبر: ۱۰۷۴۴۲۱
برجام در مجلس نهم به مدت دو ماه بررسی شد/ بیان تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام، جفا است
نماینده مردم بستان آباد در مجلس گفت: برجام در مجلس نهم دو ماه و طی 200 ساعت در کمیسیون ویژه برجام مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرح موضوعاتی مانند اینکه برجام ظرف 20 دقیقه تصویب شد جفا به مجلس نهم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «غلامرضا نوری قزلجه»، نماینده مردم بستان آباد در مجلس، در جلسه امروز گفت: تذکر من به استناد ماده 109 از آیین نامه مجلس است. طبق ماده 109 ناطق نباید از موضوع بحث خارج شود و رییس مجلس می تواند، در این راستا به او، تذکر بدهد. 90 درصد صحبت های آقای سلیمی خارج از دستور بود و تذکری در این رابطه دریافت نکرد. ایشان در مجلس نهم هم حضور داشته اند؛ برجام در مجلس نهم در دوماه و نزدیک به 200 ساعت در کمیسیون ویژه ای که ریاست آن در دست آقای زاکانی بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در آن جلسه مهمانان داخلی و خارجی هم حضور داشتند. در آن زمان طرح دو فوریتی ارایه شد و چون رأی نیاورد تبدیل به یک فوریتی شد. در جلسه اصلی بعد از ساعت ها، طرح برجام به رأی گذاشته شد پس درست نیست که بگوییم، مجلس نهم برجام را در 20 دقیقه به تصویب رساند. برجام در مجلس نهم دو ماه و طی 200 ساعت در کمیسیون ویژه برجام مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرح موضوعاتی مانند اینکه برجام، ظرف 20 دقیقه تصویب شد جفا به مجلس نهم است.

او افزود: شکست های پیاپی آمریکا در مجامع بین المللی مرهون برجام و در بستر توافق هسته ای رخ داده است. اینکه امروز تحریم تسلیحاتی به پایان رسیده و کشور می تواند وارد بازار تسلیحاتی دفاعی شود، همه در محور توافقنامه هسته ای صورت گرفته است.

تذکر نوری در واکنش به صحبت های سلیمی عضو هیأت رییسه مجلس درباره تصویب برجام در 20 دقیقه و در جریان بررسی لایحه موافقنامه حمل و نقل بین المللی جاده ای و مسافر و کالا بین ایران و سوییس، مطرح شد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر نوری گفت: به آقای سلیمی در خصوص خارج از دستور حرف زدن تذکر داده شد، آقای نوری شما هم در موضوع صحبت نکردید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز