یک تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل:

ادبیات ترامپ ناشی از تربیت حزبی او است/ هیچ کس نمی‌تواند برنده انتخابات آمریکا را پیش بینی کند

۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۲۳:۴۵:۵۱
کد خبر: ۱۰۷۴۷۸۲
ادبیات ترامپ ناشی از تربیت حزبی او است/ هیچ کس نمی‌تواند برنده انتخابات آمریکا را پیش بینی کند
تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل در رابطه ادبیات کاربردی ترامپ در مناظرات ریاست جمهوری گفت: ادبیات ترامپ، ادبیاتی است که در کنوانسیون حزب جمهوری خواه رواج عمومی دارد، به عبارت دیگر ادبیات ترامپ ناشی از تربیت حزبی او است.

«علی بیگدلی»، کارشناس روابط بین الملل، در واکنش به اینکه در صورت عدم موفقیت ترامپ در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور، ساختار سیاسی این کشور به دستخوش آشوب خواهد شد؟ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: چنین موردی در آمریکا سابقه ندارد اما سابقه داشته که برخی از روسای جمهور که برای بار دوم انتخابات نمی‌شوند، اعتراض می کنند و این اعتراضات می‌تواند، به عنوان شکایتی به دیوان عالی کشور برود و در آنجا بررسی شود اما اینکه به آشوب کشیده شود، در آمریکا سابقه ندارد.

این تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل افزود: در حقیقت صحبت‌های ترامپ در مورد نحوه انتقال قدرت، با هدف ایجاد ترس و نگرانی در بایدن و اطرافیانش است چراکه از نظر حقوقی، رئیس جمهور چنین حقی را ندراد و به محض اینکه آراء اعلام می‌شود، باید بپذیرد.

بیگدلی در پاسخ به اینکه نوع گفتمان ترامپ در مناظرات به وی برای پیروزی در انتخابات کمک می‌کند؟ تصریح کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که چه کسی برنده انتخابات آمریکا خواهد شد، حتی خود آمریکایی‌ها هم نمی‌توانند این پیش‎‌بینی را کنند به دلیل اینکه انتخابات آمریکا، استثنائی است و نمونه آن در دنیا وجود ندارد. مردم آمریکا به صورت مستقیم به رئیس‎جمهور رأی نمی‌دهند و آراء الکترال سرنوشت انتخابات را مشخص می‌کند. به عنوان مثال اگر رئیس‌جمهوری بتواند رأی کالیفرنیا که بیشترین رأی الکترال داردرا جذب کند، برنده خواهد شد.

این کارشناس روابط بین الملل با اشاره به ادبیات سخیف ترامپ در مناظرات خاطرنشان کرد: ترامپ نماینده خود نیست بلکه نماینده حزب جمهوری‌خواه است و این تکبر و تندخویی، جزو ارکان اولیه این حزب است، برای اینکه اعضای این حزب از ثروتمندان شامل شرقی آمریکا هستند، نوعی تفکر اشرافی‌گری و خود برتربینی نسبت به جمعیت آمریکا و دنیا، دارند.

بیگدلی با تاکید براینکه صحبت‌های ترامپ نتیجه تربیت حزبی وی است، یادآور شد: ادبیات ترامپ، ادبیاتی است که در کنوانسیون حزب جمهوری خواه رواج عمومی دارد، به عبارت دیگر ادبیات ترامپ ناشی از تربیت حزبی او است.3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز