عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت:

اهانت‌ تندروها به رئیس ‌جمهور برای کشور و نظام مخاطره آمیز است/ برخی هرکاری کنند، هیچ‌کس با آنها کاری ندارد/ نیروهای تندرو به دنبال قبضه کردن دستگاه‌های اجرایی هستند

۱۳۹۹/۰۸/۰۳ - ۰۸:۲۷:۰۶
کد خبر: ۱۰۷۶۵۸۷
اهانت‌ تندروها به رئیس ‌جمهور  برای کشور و نظام مخاطره آمیز است/ برخی هرکاری کنند، هیچ‌کس با آنها کاری ندارد/ نیروهای تندرو به دنبال قبضه کردن دستگاه‌های اجرایی هستند
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در واکنش به اهانت‌های صورت گرفته به رئیس جمهور از طرف برخی جریان‎های تندرو گفت: اهانت‌هایی که تندروها به رئیس ‌جمهور می‌کنند و یا اهداف و منویاتی که دنبال می‌کنند به شدت برای کشور و نظام، مخاطره آمیز است.

«مرتضی مبلغ»، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، در ارزیابی اینکه اگر به جای دولت فعلی یک دولت اصول‌گرا بر روی کار بود و اصلاح‌طلبان در قالب نقد تا این اندازه اهانت به رئیس‌جمهور می‌کردند، به همین صورت با منتقدین برخورد می‌شد؟ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: هر چه بیشتر می‌گذرد ماهیت تعداد وسیعی از افرادی که با استفاده از رانتِ نظارت استصوابی و مشارکت حداقلی مردم به مجلس راه یافتند، بیشتر نمایان می‌شود. به عبارت دیگر چهره تندوری در کشور روز به روز خود را بیشتر، نشان می‌دهد.

این چهره اصلاح‌طلب افزود: اهانت‌هایی که تندروها به رئیس ‌جمهور می‌کنند و یا اهداف و منویاتی که دنبال می‌کنند به شدت برای کشور و نظام مخاطره آمیز است. این اقدامات آثار اتفاقات ناگوار سیاسی مانند نظارت استصوابی و ردصلاحیت‌ها است که در کشور اتفاق می‌افتد. در حقیقت برگزاری انتخاباتی که از قبل مشخص است بیش از دو سوم نمایندگان، چه افرادی هستند، قهر مردم با صندوق رأی، حذف نیروهای شایسته و روی کار آمدن نیروهای تندرو و ورود افرادی که صلاحیت لازم را ندارند، به نهاد انتخابات، همه این موارد تبعات و آثار آن، این اتفاقات اخیر است.

مبلغ با اشاره به برخورد تبعیض‌آمیز با جریان‌های سیاسی تصریح کرد: در کشور تبعیض‌‍‌های مختلف از جمله در عرضه قضائی وجود دارد. یک مورد این است که وقتی برخی از احزاب و جریان انتقاد و یا اعتراض می‌کنند با آنها برخورد می‌شود، دادگاه تشکیل می‌شود و حکم داده می‌شود اما برخی جریان‌ها هم هر کار فتنه‌اگیزی، برخلاف اخلاق، زشت و پرمخاطره‌ای انجام دهند، از حاشیه امن گسترده‌‎ای برخوردار هستند. متاسفانه تبعیض عجیب و غریب قضائی و امنیتی در کشور، جریان دارد.

عضو حزب اتحاد ملت ادامه داد: به عنوان مثال حزب اتحاد ملت آبان 98، طی اطلاعیه‌ای در مورد نحوه برخورد با معترضین هشدار داد که در واکنش به آن با دبیرکل حزب برخورد کردند، اما در مقابل برخی هر کاری می‌خواهند انجام می‌دهند، هر اهانتی که تمایل داشته باشند، می‌گویند و به دلیل اینکه متعلق به یک جریان دیگر هستند، هیچ‌کس با آنها کاری ندارد. از طرف دیگر رئیس قوه قضائیه طی نامه و بخشنامه‌ای حقوق شهروندی را اعلام می‌کند اما در عمل، سهم جامعه به نحو دیگری رقم می‌خورد.

مبلغ در خصوص تاثیر مشکلات سیاسی بر وضع پیش آمده در کشور اظهار کرد: در حاضر حاضر همه می‌پرسند که چه عاملی باعث شد این مشکلات عدیده پیش بیاید، بالاخره جاهایی که مشکل ایجاد می‌شود آثار خود را بر اقتصاد، معیشت، فرهنگ و سیاست مردم برجای می‌گذارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به اینکه بسیاری معتقدند تنها یک فرد قدرتمند می‌تواند کشور را از این وضعیت نجات دهد، آیا در انتخابات 1400 هم یک فرد تندرو روی کار خواهد آمد؟خاطرنشان کرد: در اینکه جریان‌هایی در کشور به دنبال این هستند که نیروهای تندور دستگاه‌های اجرایی را هم قبضه کنند، شکی نیست. جریان‌هایی با همه قدرت خود در این زمینه کار می‌کنند و در این راه از امکانات هم استفاده می‌کنند اما مردم به دنبال روی کار آمدن نیروهای تندرو نیستند. تجربه تاریخی نشان داده است که مردم آفت و آسیب عملکرد تندروها را چشیده‌اند و حس کردند.

مبلغ در پایان یاد آور شد: در مجموع نتیجه انتخابات بستگی به این دارد که ساز و کار انتخاباتی چگونه شکل بگیرد و رقم بخورد، اگر مانند مجلس یازدهم با ردصلاحیت و حذف نیروهای توانمند و شایسته پیش برود و بستر برای نیروهای خاصی به ویژه نیروهای تندرو فراهم شود، و مردم مجبور شوند به افراد خاضی رأی بدهند و امکان انتخاب فرد مورد نظر خود را نداشته باشند، مشخص است که سرنوشت انتخابات نامطلوب خواهد بود و نتیجه ناگواری خواهد داشت اما اگر عقلانیت بر روندها و سیاست‌ها حاکم شود، اجازه داده شود که رقابت شایسته شکل بگیرد و نیروهای شایسته در عرصه انتخابات، حضور پیدا کنند، احزاب بتوانند نقش‌آفرینی کنند و در سیاست‌های گذشته تجدیدنظر شود، طبعا نشاط انتخاباتی در کشور شکل خواهد گرفت، و فرد شایسته انتخاب خواهد شد.4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز