معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه:

سالانه ۸۰۰ نفر قاضی جذب می‌کنیم/ در سراسر کشور با کمبود قاضی مواجه هستیم

۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۱۲:۴۷:۴۴
کد خبر: ۱۰۷۷۱۱۴
سالانه ۸۰۰ نفر قاضی جذب می‌کنیم/ در سراسر کشور با کمبود قاضی مواجه هستیم
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با حضور در یکی از حوزه‌های امتحانی از روند برگزاری آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضاء سال 99 بازدید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، امین‌حسین رحیمی در حاشیه این بازدید درخصوص جزییات تعداد شرکت‌کنندگان و زمان اعلام نتایج آزمون عنوان کرد:  آزمون عمومی قضاوت در 22 مرکز استان و با حضور حدود 21 هزار شرکت کننده برگزار شد.

وی گفت: نتایج آزمون تستی تا اواخر آبان ماه از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام می شود. پذیرفته شدگان این مرحله در بیست و یکم آذرماه سال جاری، در آزمون تشریحی شرکت خواهند کرد و در نیمه بهمن سال جاری نیز، نتایج آزمون اعلام می‌شود و از اسفندماه مصاحبه‌های تخصصی انجام می‌شود و امیدواریم تا پایان شهریور ماه، مجموعه آزمون‌ها تخصصی و شخصیت و روانشناسی، به اتمام برسد و افرادی که در این مرحله قبول شده‌اند، برای گزینش بتوانند اقدام کنند.

رحیمی افزود: امروز شاهد روند برگزاری آزمون با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بودیم که اینجا لازم است، از همه دست اندرکاران امر تشکر و قدردانی کنیم.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد شرکت کنندگان این آزمون را آقایان و ۲۰درصد آن را خانم ها تشکیل می دهند، افزود: جذب قضات در قوه قضاییه از سه طریق صورت می گیرد. برگزاری آزمون عمومی از داوطلبان امر قضا از بین تحصیل‌کردگان حوزه و دانشگاه که همین آزمون امروز است یکی از این روش های جذب قضات است. همچنین جذب اختصاصی از طریق معدل که ثبت نام آن قبلا انجام شده است و دانشجویان بورسیه دانشگاه علوم قضایی از دیگر روش های جذب قضات است.

رحیمی در ادامه با بیان اینکه مطابق برنامه ششم توسعه سالانه 800 نفر قاضی جذب می کنیم. چند برابر قبول شدگان تستی این آزمون برای آزمون تشریحی دعوت می‌شوند و قبول شدگان تشریحی برای مصاحبه شفاهی و سپس برای آزمون روانشناسی و نهایتاً برای گزینش معرفی می شوند.

معاون رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: این آزمون در سال یکبار برگزار می‌شود اگر دولت بودجه مناسب‌تری به قوه قضاییه اختصاص دهد می توانیم قضات بیشتری را جذب کنیم.

رحیمی افزود: ما در سراسر کشور با کمبود قاضی مواجه هستیم و جذب قضات می تواند موجب تسریع در رسیدگی و نهایتاً رضایت‌مندی بیشتر مردم را به همراه داشته باشد.

نظر شما