توجیه سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ درباره پیدا نشدن والدین کودکان مهاجر

۱۳۹۹/۰۸/۰۲ - ۲۰:۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۰۷۷۱۹۰
توجیه سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ درباره پیدا نشدن والدین کودکان مهاجر
سخنگوی ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده که والدین کودکان مهاجر خودشان نمی‌خواهند فرزندانشان را تحویل بگیرند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سخنگوی ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه مدعی شده دلیل جدا ماندن برخی از خانواده‌های مهاجران از کودکانشان این است که این خانواده‌ها نمی‌خواهند فرزندانشان را پس بگیرند.

رسانه‌ها چند روز پیش گزارش داده‌اند دولت فدرال آمریکا قادر به یافتن والدین بیش از ۵۰۰ نفر از کودکانی که دولت ترامپ آنها را از والدین مهاجرشان جدا کرده نیستند.

«تیم مورتاگ»، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در مصاحبه با سی‌ان‌ان مدعی شد که دلیل این موضوع آن است که برخی از خانواده‌های مهاجران تمایلی به پس گرفتن فرزندشان ندارند.

این مسئله یکی از محورهای مناظره شب گذشته دونالد ترامپ و «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود.

مورتاگ در این باره گفت: «واقعیت‌ این است که مسئله پیدا کردن والدینی که در کشورهای دیگر هستند به این سادگی که شما یا جو بایدن سعی می‌کنید نشان دهید نیست.»

وی اضافه کرد: «وقتی هم که والدین را پیدا می‌کنند در بسیاری از موارد آنها نمی‌خواهند بچه‌هایشان را تحویل بگیرند.»

دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ سیاست ضد مهاجرتی «تحمل صفر» را اجرایی کرد که خانواده‌های زیادی را در مرز جنوبی این کشور از فرزندانشان جدا کرد.

دولت آمریکا بعدها تایید کرد که در واقع سیاست جداسازی خانواده‌ها تحت یک برنامه آزمایشی از سال ۲۰۱۷ در امتداد برخی از مرزها آغاز شده بود.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا و موسسات حقوقی داوطلب وظیفه یافتن اعضای خانواده‌هایی که تحت برنامه آزمایشی جدا شدند را برعهده گرفته‌اند.

به گزارش شبکه «ان‌بی‌سی نیوز»، برخلاف ۲ هزار و ۸۰۰ خانواده‌ای که با اجرای سیاست تحمل صفر در سال ۲۰۱۸ جدا شدند و اغلب آن‌ها حتی بعد از پایان این سیاست در بازداشت ماندند، بیشتر هزار والدینی که از فرزندان خود تحت برنامه آزمایشی جدا شدند، قبل از صدور دستور برای یافتنشان از آمریکا اخراج شده بودند.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا و سازمان‌های دیگر که بخشی از کمیته راهبردی منصوب دادگاه برای یافتن والدین کودکان هستند، مطلع شدند که اعضای بیش از هزار خانواده در سال ۲۰۱۷ بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط وزارت امنیت میهن آمریکا از هم جدا شدند. از این تعداد با والدین بیش از ۵۵۰ کودک تماس گرفته شده و تصور می‌شود تنها ۲۵ نفر از آن‌ها بتوانند برای پیوستن به کودکانشان به آمریکا بازگردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز