وزیر راه و شهرسازی:

۶۰ هزار واحد نیمه تمام از مسکن ملی رو به اتمام است/ برای فرهنگیان ۱۷۰ هزار واحد در نظر گرفته شده/ دو میلیون و ۲۰۰ واحد مسکن مهر تحویل داده شد

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۰۹:۳۸:۱۱
کد خبر: ۱۰۷۸۶۶۱
۶۰ هزار واحد نیمه تمام از مسکن ملی رو به اتمام است/ برای فرهنگیان ۱۷۰ هزار واحد در نظر گرفته شده/ دو میلیون و ۲۰۰ واحد مسکن مهر تحویل داده شد
وزیر راه و سازی با بیان اینکه 60 هزار واحد نیمه تمام از مسکن ملی رو به اتمام است، توضیح داد: 400 هزار مسکن ملی در دو بخش بصورت 135 هزار واحد واگذاری زمین به مردم و 265 هزار واحد معرفی به پروژه در دست اجرا است و تمام کسانی که در این دو گروه ثبت‌نام کرده‌اند، تعیین تکلیف و به پروژه‌ها معرفی شده‌اند و در حال حاضر در بخش پرداخت وجه هستند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،به نقل از خانه ملت،  «محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد اظهار کرد:  در ابتدا در خصوص موضوع مسکن مروری بر اقدامات وزارت راه و شهرسازی داشته باشیم. می‌دانید که با توجه به التهاب جنگ روانی و اقتصادی در دو سال گذشته بازار مسکن متأثر از بازار ارز بوده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با بررسی منحنی رشد مسکن از دهه 70 باید گفت این بازار همواره متأثر از بازار ارز بوده و در واقع نوسانات بازار ارز بر حوزه کالا و خدمات، زمین و مسکن اثرگذار بوده است.

وی با اشاره به سیاست‌گذاری‌ها و شیوه‌نامه‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: تلاش کردیم در این شیوه‌نامه‌ها به ارتباط سازنده‌های مسکن، مردم و دولت کمک کنیم و جریان تولید مسکن را تقویت و کسری مسکن را برطرف کنیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: با این سیاست و رویکرد از دو سال گذشته متعهد شدم تا مسکن مهر را تکمیل و به اتمام برسانم و طرح اقدام مسکن ملی برای 400هزار واحد را هدف‌گذاری کردم. در این مدت با هماهنگی در سراسر کشور پروژه اقدام مسکن ملی و مسکن مهر تعیین تکلیف شد و شاهد جریان پایدار هستیم به استثنای واحدهایی در برخی شهرهایی که مشکل حقوقی و قضایی دارند، باقی واحدها تعیین تکلیف شده است.

اسلامی با بیان اینکه 60 هزار واحد نیمه تمام از مسکن ملی رو به اتمام است، توضیح داد: 400 هزار مسکن ملی در دو بخش بصورت 135  هزار واحد واگذاری زمین به مردم و 265 هزار واحد معرفی به پروژه در دست اجرا است و تمام کسانی که در این دو گروه ثبت‌نام کرده‌اند، تعیین تکلیف و به پروژه‌ها معرفی شده‌اند و در حال حاضر در بخش پرداخت وجه هستند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای طرح مسکن ملی فراخوان گسترده در کشور داده شد، گفت: 4600 نفر متقاضی هستند که پرونده آنها تشکیل شده و اقدامات بعدی آن در شرایط کرونایی در فضای الکترونیکی در حال مدیریت است، در این زمینه نیز با دستگاه‌های ذیربط برای تعیین زمین و در اختیار گذاشتن زمین‌‌ها با تفاهم‌نامه با جامعه فرهنگی، کارگری و نیروهای مسلح اقدام شده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه سیاست‌های وزارتخانه منطبق بر قانون اساسی و فلسفه وجودی وزارتخانه است، گفت: فراهم کردن زمینه خانه‌دار شدن مردم با اولویت اقشار کم درآمد از جمله اهداف طرح اقدام مسکن ملی بود که یکی از طرح‌های منظم ، با فکر و واضح وزارتخانه است.

اسلامی ادامه داد: در مدت کوتاهی طرح مسکن ملی عملیاتی شد به نحوی که اواخر سال 97 کلنگ آن زمین زده شد و هفته گذشته مردم خانه‌هایشان را تحویل گرفتند. این فرآیند آغاز شده است و باید گفت تهیه زمین و ارائه به سازنده یکی از برنامه‌های اصلی طرح مسکن ملی است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکل خلاء زمین و نبود زمین در تولید مسکن بیان کرد: با پیگیری‌های مستمر و دستور ویژه رئیس جمهور شرایطی برای تهیه زمین 400 هزار واحد فراهم شد و زمین 95 هزار نفر تعیین تکلیف شد و مسکن 40هزار نفر در حال تحویل است.

وی با تأکید بر اینکه دهک‌های مورد نظر مسکن ملی شناسایی شده است، گفت: برای فرهنگیان 170 هزار واحد در نظر گرفته شده است که از سوی وزارت آموزش و پرورش واجدین شرایط معرفی شده‌اند.

عضو کابینه دولت دوازدهم تأکید کرد: تحولات قیمت ارز که به تمام بازارهای خدماتی آسیب وارد می‌کند، ربطی به وزارت راه و شهرسازی ندارد، نباید به این دلیل منفعل شد و به حاشیه رفت.

اسلامی در خصوص مسکن مهر گفت: تاکنون دو میلیون و 200 واحد مسکن مهر تحویل داده شد، به طور مثال در شهر پردیس 14 هزار واحد از مسکن مهر با اعتبار 2 هزار میلیارد تومان تحویل داده شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز