دستیار رئیس جمهور آذربایجان، سفر عراقچی به باکو را پرثمر خواند

۱۳۹۹/۰۸/۰۹ - ۱۲:۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۰۸۰۱۶۲
دستیار رئیس جمهور آذربایجان، سفر عراقچی به باکو را پرثمر خواند
دستیار رئیس‌جمهور آذربایجان در توییتی، سفر معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان به باکو را پرثمر خواند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا ،  حکمت حاجی‌اف، دستیار رئیس‌جمهور آذربایجان در توییتی در پاسخ به توییت سیدعباس عراقچی نوشت: حقیقتا دیدار پرثمری بود. آذربایجان و ایران پیوند قوی دوستانه و روابط همسایگی خوبی داشته و دارند.
او در ادامه توییت خطاب به سیدعباس موسوی، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان هم نوشته است: بابت تسلیت‌تان به شهدای آذربایجانی که سرزمین‌های‌مان را از اشغال آزاد کردند و شهروندانی که هدف جنایات جنگی ارمنستان شده‌اند، تشکر می‌کنم.
 سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان روز چهارشنبه در توییتی نوشت: در دیدار طولانی مثبت و سازنده با الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان ابتکار منطقه‌ای ایران را برای کمک با پایان دادن به درگیری ناگورنو- قره‌باغ ارائه کردم‌.
سیدعباس عراقچی به عنوان فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران و به منظور پیشبرد ابتکار ایران برای حل مناقشه قره باغ و درگیری‌های به وقوع پیوسته بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در رأس هیاتی و در قالب یک سفر منطقه‌ای به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری آذربایجان،‌ صبح چهارشنبه وارد باکو شد.
عراقچی در خصوص این سفر گفت: این سفر در چارچوب یک سفر دوره‌ای به آن دسته از کشورهای منطقه که در پایان دادن به درگیری‌های اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان تاثیرگذار هستند صورت می‌گیرد و هدف اصلی سفر ارائه ابتکار پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل این مخاصمه و رسیدن به صلح پایدار دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان و به تبع آن منطقه است.
او افزود: چارچوب این طرح ابتکاری آماده شده است و در این سفر با مقامات جمهوری آذربایجان به مشورت گذاشته می‌شود و این طرح در چند مرحله می‌تواند اوضاع را به یک صلح پایدار برساند و به اختلافات موجود و البته به اشغال جمهوری آذربایجان پایان دهد.

 

نظر شما