نگاهداری در جمع روسای دانشگاه‌ها و مدیران باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی:

رویکرد مجلس استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان است

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۴:۴۷:۱۰
کد خبر: ۱۰۸۱۳۵۷
رویکرد مجلس استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان است
مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس، با بیان اینکه رویکرد مجلس یازدهم استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان برای حل مسائل و مشکلات اصلی کشور است تاکید کرد که گروه‌های مرجع و نخبگان می‌توانند مسائل مجلس را حلاجی کنند و برای حل آنها، ایده‌های اجرایی تحول‌آفرین ارائه دهند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بابک نگاهداری، با بیان اینکه مجلس یازدهم برای رسیدن به جایگاه حقیقی و مورد انتظارش به دنبال ایجاد تحولی در سطح خود و اداره کشوراست، گفت:  مجلس برای ایجاد این تحول چهار رویکرد مردمی‌سازی، شفاف‌سازی، کارآمدسازی و هوشمندسازی را سرلوحه خود قرار داده و مبتنی بر این رویکردها، کشف راهکارها و راه‌حل‌های نوین و ایده‌های خلاقانه، نوآورانه و عملیاتی برای رفع مشکلات اصلی مردم و کشور و ایده‌هایی برای نقش‌آفرینی در حکمرانی نوین به ویژه در‌ عرصه‌های تقنینی و نظارتی را مبنای برنامه‌های خود قرار داده است.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم معتقد است ظرفیت‌های اندیشه‌ای و فکری ارزشمندی در دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی، اندیشکده‌ها و گروه‌های مرجع و نخبگانی از جمله باشگاه پژوهشگران جوان نهفته است که می‌توانند مسائل مجلس را حلاجی کنند و برای حل آنها، ایده‌های اجرایی تحول‌آفرین ارائه دهند.

نگاهداری تصریح کرد: جشنواره شهید مدرس در بخش مردمی خود به دنبال ایجاد بستری برای تعامل با گروه‌های مرجع و نخبگان است و ما در این جشنواره که مزین به نام عالم، فقیه، سیاستمدار و تحول‌خواه، شهید سید حسن مدرس است، به دنبال ایجاد بستر و فضایی برای رسیدن طرف تقاضا و علم به یکدیگر در عرصه حاکمیت و مجلس هستیم تا دغدغه‌های کلان ملی در جامعه نخبگان به بحث گذاشته شود و یک گفتمان‌سازی مشترک در سطح نخبگان ایجاد شود.

وی یادآور شد: ما به دنبال افزایش سطح شناخت مجلس و‌ نمایندگان محترم از جایگاه خود و مجلس، در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی هستیم. این ارتقاء  دیدگاه، با کمک جامعه دانشگاهی هموارتر شده و بهتر رقم خواهد خورد،  بنابراین با این توضیحات ما برای امسال در نخستین جشنواره شهید مدرس به دنبال جامعه هدف نخبگان آمده و از همه گروه‌های فکری و علمی می‌خواهیم در این رویداد ملی به ما کمک کنند.  ضمن اینکه از دیدگاه ما، ۱۰ آذرماه و روز مجلس، یک‌نقطه آغاز است و قرار است ان شاءالله این همکاری و تعاملات استمرار داشته باشد.

نگاهداری خاطرنشان کرد: ما برای مسائل مهم دیگری نیز باید تعامل داشته باشیم و لازم است به کمک‌ شما عزیزان، ظرفیت‌های علمی و‌ پژوهشی دانشگاه‌ها ، پژوهشگاه‌ها و اندیشکده‌ها را به کمک حل مسائل اصلی کشور و‌ مردم بیاوریم تا ایده‌هایی که طرح‌های مجلس را غنا ببخشد و نظارت را هوشمندتر و شفاف‌تر از گذشته کند. اثربخشی قوانین را به نقد و بررسی کارشناسی گذاشته و با طرح مسائل جدید، پیشرفت را برای امروز و آینده کشور رقم بزند، ارائه شود.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امیدوارم بعد از یک همکاری جدی و صمیمانه در جشنواره شهید مدرس، بتوانیم شاهد حضور بیشتر نخبگان در برنامه هفتم توسعه و سایر برنامه‌های مشابه آن باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز