نایب رئیس پارلمان عراق: 

تشکیل دادگاه جنایات داعش پیروزی دیگری برای بغداد است

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۲۱:۵۰:۵۰
کد خبر: ۱۰۸۱۴۹۱
تشکیل دادگاه جنایات داعش پیروزی دیگری برای بغداد است
نایب رئیس اول پارلمان عراق بر لزوم وحدت تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با افکار افراطی تاکید کرد و تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به جنایات گروه تروریستی داعش را پیروزی دیگری برای کشورش دانست.

به گزارش گروه سیاسی برنا، در بیانیه دفتر اطلاع رسانی «حسن الکعبی» نایب رئیس اول پارلمان عراق آمده است: الکعبی عصر یکشنبه در دیدار «کریم خان» مشاور ویژه و رئیس تیم تحقیقات سازمان ملل برای بازخواست جنایات داعش با وی گفت که تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به جنایات این گروه تروریستی پیروزی دیگری برای عراق به شمار می‌رود که به پیروزی‌های گذشته در بیرون راندن داعش از خاک خودمان و آزادسازی همه خاک عراق از لوث تروریسم افراطی افزوده می‌شود.

وی افزود: یکی از مهمترین ماموریت‌های تیم تحقیقات سازمان ملل و همچنین دادگاهی که در عراق تشکیل خواهد شد، اثبات این امر است که گروه تروریستی داعش به هیچ دین یا عقیده‌ای ارتباط نداشته و وابسته نیست.

الکعبی با اشاره به اینکه گروه تروریستی داعش علیه انسان‌های بیگناه همه ادیان و مذاهب و قومیت‌ها به بهانه‌های بی اساس جنایت مرتکب شده است، افزود: دیدگاه مشترکی میان پارلمان عراق و سازمان ملل درخصوص جرم انگاری جنایات داعش در عراق وجود دارد. این امر ابعاد داخلی و بین‌المللی خواهد داشت.

رئیس پارلمان عراق خاطرنشان کرد: در بعد داخلی، دادگاه اعاده حق خواهد کرد و تلاش‌های بین المللی برای مبارزه با همه تکفیری‌های افراطی تحت هر اسمی را متحد خواهد کرد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

عناصر گروه تروریستی داعش در طول اشغالگری خود در عراق جنایت‌های ضد بشری بسیاری مرتکب شدند. شمار زیادی از شهروندان عراقی جان خود را در جریان حملات این گروه تروریستی از دست دادند و عده‌ای مفقود و جمعی نیز آواره  شدند و شمار دیگر در گورهای جمعی این داعش دفن شدند، اما در نهایت با فتوای مرجعیت دینی عالی عراق و تشکیل سازمان «الحشد الشعبی»، ورق برگشت و نیروهای این سازمان و سایر دستگاه‌های امنیتی و نظامی عراق پس از سه سال نبرد بی امان، خاک این کشور را از دست این گروه تروریستی آزاد کردند.

در این میان، سهم تروریست های داعشی سعودی در جنایت ها در عراق بسیار زیاد بود و به گفته منابع رسمی عراق، بیش از پنج هزار نفر تروریست سعودی خود را با خودروی بمبگذاری شده یا کمربند انفجاری منفجر کرده و هزاران عراقی را به خاک و خون کشیدند.

شماری از این تروریست‌های سعودی هم اکنون در زندان «ناصریه» عراق در بازداشت هستند.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز