وزیر کشور فرانسه: در حال جنگیم

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۵:۴۹:۳۷
کد خبر: ۱۰۸۱۹۴۱
وزیر کشور فرانسه: در حال جنگیم
وزیر کشور فرانسه گفت که کشورش در وضعیت جنگی است و آماده مقابله با حملات احتمالی در همه‌جای فرانسه است او از رایزنی درباره امکان اخراج و بازگرداندن افراط گرایان به تونس و الجزایر خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، جرالد دارمانن، وزیر کشور فرانسه گفت که کشورش با "تهدید تروریستی" روبرو است و وی برای رایزنی در مورد مسائل امنیتی به تونس و الجزایر سفر خواهد کرد.

دارمانان در یک مصاحبه تلویزیونی افزود که ۱۰۰هزار نیروی پلیس، ژاندارم و سرباز برای محافظت از کشور بسیج شده‌اند.

وی گفت: فرانسه با تهدید تروریستی زندگی می‌کند. ما در وضعیت جنگی هستیم و وقوع حملات در هر نقطه از خاک ما امکان‌پذیر است.

وزیر کشور فرانسه گفت که این هفته برای گفتگو در مورد مسائل امنیتی به تونس و الجزایر سفر خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که سفر وزیر کشور فرانسه به این دو کشور آفریقایی با هدف تشدید همکاری با این دو کشور در مسئله مبارزه با تروریسم صورت می‌گیرد.

دارمانان تأکید کرد: ارتباط دادن تروریسم با مهاجران یا رنگ پوست غیرقابل قبول است. تروریسم با یک ایدئولوژی افراطی مرتبط است.

وزیر کشور فرانسه افزود: در روزهای آتی به تونس و الجزایر سفر خواهد کرد و درباره مسائل امنیتی بحث و گفت‌وگو خواهد کرد. 

وی افزود، فرانسه در حال حاضر در "وضعیت جنگی، تهدید تروریستی و با حملات احتمالی در سراسر کشور روبرو است."

وزیر فرانسوی در اواسط ماه گذشته میلادی متعهد شده بود که در اخراج ۲۳۱ تونسی که به طور نامنظم وارد فرانسه شدند و مظنون به افراط گرایی بودند، تسریع شود.

پیش از این قیس سعید، رئیس جمهوری تونس در تماس با آمانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود درباره مساله مهاجرت غیرقانونی و راه‌های مقابله با این پدیده گفت‌وگو کردند.

رایزنی درباره این پرونده بین دو کشور در حالی است که مشخص شد عامل حمله خونین اخیر در شهر نیس فرانسه، ابراهیم العیساوی، تبعه تونس به طور غیرقانونی وارد فرانسه شده است.

همچنین، در حالیکه اعتراضات محکومیت آمیز علیه کاریکاتورهای موهن به پیامبر (ص) در جهان اسلام ادامه دارد، ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه خواستار نبردی ایدئولوژیک علیه "اسلام سیاسی افراطی" شده است. 

وی در مصاحبه با کانال "TF۱" هشدار داد که این یک نبرد ایدئولوژیک است و "دشمنان" می‌خواهند با نفرت پراکنی و خشونت در جامعه شکاف ایجاد کنند. کاستکس با بیان اینکه اولین راه پیروزی در این نبرد، اتحاد جامعه فرانسه و افتخار به هویت، آزادی و نظام جمهوری آن است، بر لزوم پیروزی در این نبرد تاکید کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز