نتایج اولیه انتخابات آمریکا، پیروزی ترامپ در چهار ایالت

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ - ۰۳:۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۰۸۲۳۰۱
نتایج اولیه انتخابات آمریکا، پیروزی ترامپ در چهار ایالت
نتایج اولیه پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حاکی از پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در ایالت های ایندیانا، کنتاکی ، کارولینای جنوبی و ویرجینای غربی است و تا کنون موفق به کسب ۳۳ رای الکترال از این ایالت ها شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از رسانه های آمریکا، بایدن نیز تا این لحظه ارای ایالت ورمونت و ویرجینیا را به خود اختصاص داده در این ایالت ها پیروز شده است. بایدن تا کنون ۱۶ رای الکترال کسب کرده است.

هنوز تکلیف ایالت های تعیین کننده از جمله فلوریدا مشخص نشده است. 

چهار ایالتی که ترامپ در آنها پیروز شده، از قبل نیز وضیعت شان تقریبا مشخص بود و نمی تواند ملاک دقیقی برای پیش بینی نتیجه نهایی انتخابات باشد.

مهم‌ترین عامل در پیروزی یا شکست یک نامزد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تعداد آرای مردمی آنان نیست، بلکه میزان کسب آرای الکترال سرنوشت انتخابات را رقم می‌زند. هر نامزد برای پیروزی درانتخابات ریاست جمهوری از مجموع ۵۳۸ رأی به حداقل ۲۷۰ رأی الکترال نیاز دارد تا بتواند به کاخ سفید راه یابد. 

پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بامداد سه شنبه سوم نوامبر به وقت محلی در آمریکا آغاز شد.

بر اساس آمار منتشر شده از تارنمای "پروژه انتخابات" تا این لحظه در این دوره از انتخابات آمریکا، ۱۰۱ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۷۴۰ نفر آرای خود را پیش از موعد به صندوق‌ها انداخته‌اند. ۳۵ میلیون و ۹۲۳ هزار و ۵۳ نفر آنها به صورت حضوری و ۶۵ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۶۸۷ نفر هم به صورت پستی در این انتخابات مشارکت کرده‌اند و هنوز آرای درخواستی پیش از موعد ۲۶ میلیون و ۸۵۸ هزار و ۱۲۶ نفر بازگردانده نشده است.

اگرچه هنوز آمار مشخصی از مشارکت‌کنندگان امروز انتخابات منتشر نشده است اما پیش بینی می شود که نسبت به رقابت‌های گذشته از درصد بالاتر برخوردار شود.

نظر شما