گلوبال تایمز:

آمریکا در معرض آشوب و هرج و مرج است

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۹:۳۱:۱۳
کد خبر: ۱۰۸۳۲۱۴
آمریکا در معرض آشوب و هرج و مرج است
روزنامه گلوبال تایمز چین روز پنجشنبه نوشت که موجی از سوء ظن و ناآرامی، شهرهای سراسر آمریکا را در بر گرفته و به نظر می‌رسد قدرتمندترین کشور جهان را به سمت هرج و مرج و آشوب سوق می‌دهد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  به نقل از این رسانه چینی، گارد ملی در پورتلند فعال شده است و معترضان حامی دونالد ترامپ در بخش هایی از کشور تجمع کرده اند و به شمارش آرا اعتراض دارند و پلیس از توقیف سلاح و دستگیری شماری از معترضان خبر داده است. 

گلوبال تایمز می نویسد: طرفداران ترامپ و بایدن در وضع اضطراب و رویارویی شدیدی قرار دارند. اعلام پیروزی ترامپ در ساعات اولیه روز چهارشنبه هواداران بایدن را ناراحت کرد و ترامپ درگیر نبردی سخت شده است؛ زیرا بایدن برای پیروزی باید فقط آرای یکی از چهار ایالت مورد مناقشه را به دست آورد و همین امر باعث شده است حامیان دوالد ترامپ خواستار توقف شمارش آرا شوند.

این روزنامه نوشت که انتظار می رود در ساعات آینده نتایج بیشتری در جبهه های نبرد آریزونا، جورجیا و پنسیلوانیا ارائه شود که می تواند نتیجه انتخابات را تعیین کند.

کارشناسان چینی گفته‌اند: نتیجه هر چه باشد در صورت ناکامی ترامپ، طرفداران وی براحتی نتیجه را نخواهند پذیرفت و در چنین صورتی نمی توان از آشوب اجتماعی و هرج و مرج جلوگیری کرد.

روزنامه از قول «لو شیانگ» محقق مرکز مطالعات ایالات متحده در آکادمی علوم اجتماعی چین در پکن آورده است: تصمیم گیری در مورد بازشماری آرا به هر ایالت بستگی دارد. سوء ظن ها در حال افزایش است زیرا دادگاه عالی کنونی تحت سلطه قضات محافظه کار است. اگر ترامپ بتواند در آنجا پیروز شود، احتمالاً دادگاه حکم به بی اعتبار بودن آرای پستی در ایالت های کلیدی خواهد داد و نتیجه دیگری از انتخابات بیرون خواهد آمد.

با این حال، او معتقد است که ترامپ قادر نخواهد بود در دادگاه عالی آمریکا پیروز شود؛ زیرا داده های فعلی نشان می دهد که ترامپ نبرد حساس در پنسیلوانیا را از دست خواهد داد.

«شین کیانگ» معاون مرکز مطالعات آمریکا در دانشگاه فودان شانگهای نیز معتقد است تا زمانی که ترامپ فاقد مدارک کافی برای اثبات تقلب در انتخابات باشد، به رغم اینکه شش قاضی در دادگاه عالی گرایشی محافظه کارانه دارند، به نتیجه دلخواهش نخواهد رسید.

روزنامه چینی می نویسد: در صورتی که ترامپ شکست بخورد، مشخص نیست که آیا تمایل دارد قدرت را به صورت مسالمت آمیز تحویل دهد یا خیر؟ کارشناسان چینی بر این باورند که این روند می تواند ایالات متحده را در یک بحران سیاسی و حتی قانون اساسی فرو ببرد.

شین به گلوبال تایمز گفت: ترامپ از هر بهانه ای برای رد نتیجه انتخابات استفاده خواهد کرد که از جمله ممکن است با یک دادخواست طولانی مدت همراه باشد.

شین معتقد است که درگیری بین طرفداران جمهوری خواه و دموکرات اجتناب ناپذیر خواهد بود. وی گفت: به نظر می رسد با این شرایط نمی توان از ناآرامی های اجتماعی یا هرج و مرج جلوگیری کرد.

کارشناسان چینی پیش بینی کرده اند که اختلاف بین گروه های مختلف به خصومت تبدیل خواهد شد و بایدن در صورت انتخاب شدن با مشکل اختلاف و شکاف و دسته بندی در آمریکا مواجه خواهد شد.

لو گفت: مهار همه گیری کووید ۱۹ نخستین کاری است که بایدن باید انجام دهد. اقتصاد آمریکا در انتظار بهبود است و درگیری های قومی ریشه دار باید حل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز