کنایه وزیر خارجه آلمان به انتخابات در آمریکا

۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۵:۴۵:۱۸
کد خبر: ۱۰۸۳۴۲۶
کنایه وزیر خارجه آلمان به انتخابات در آمریکا
وزیر امور خارجه آلمان در حالیکه نتیجه رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در آمریکا تقریبا مشخص شده، به صورت تلویحی گفت: دموکراسی درصورتی در این کشور کارایی دارد که بازندگان معقول بهتر از برندگان زیرک عمل کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، هایکو ماس در صفحه رسمی توئیتر خود با بیان اینکه انتخابات "آمریکا چیزی فراتر از یک نمایش یک نفره است"، اضافه کرد: "افرادی که در شرایط کنونی آتش اختلاف را شعله‌و می‌سازند، غیرمسئولانه عمل می‌کنند".

ماس همچنین بیان کرد که چهان آمریکا را به عنوان یک نیرو برای نظم بخشی می‌خواهد نه یک نیروی هرج و مرج طلب. وی همچنین از لزوم حضور آمریکا در سازمان جهانی بهداشت برای بهبود فعالیت این سازمان گفت.

اظهارنظر وزیر خارجه آلمان در حالی صورت می‌گیرد که دولت ترامپ مناسبات خوبی را با آلمانی‌ها تجربه نکرده است. به گزارش برخی رسانه‌ها، ترامپ در برخی از مکالمات تلفنی خود با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با حملات لفظی به وی توهین کرده است.

همچنین دونالد ترامپ در اظهار نظرهای اخیر خود در مورد انتخابات مدعی شد که آلمان دوست ندارد وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پیروز شود.  

وزیر امور خارجه آلمان که کشورش در اندیشه نوسازی مناسبات با دولت جدید آمریکا است،  روز سه شنبه ابراز امیدواری کرده است که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط نامزد شکست خورده پذیرفته شود.

تلاش تیم انتخاباتی دونالد ترامپ برای اعلام پیروزی زودهنگام و زیر سوال بردن صحت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از احساس خطر از دست دادن ایالت‌های مهم،  نگرانی هایی را در آمریکا و اروپا به وجود آورد.

ماس روز چهارشنبه نیز از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواست به روند برگزاری انتخابات و شمارش آرا اعتماد داشته ‌باشند.

تاکنون جو بایدن نامزد حزب دموکرات آمریکا ۲۶۴ رای الکترال و ترامپ ۲۱۴رای الکترال بدست آورده اند. هنوز زمان دقیق اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص نیست ولی انتظار می رود که نتایج تعدادی از این ایالت ها تا چند ساعت دیگر مشخص شود.

شمارش آرا در ایالت‌های نوادا و جورجیا به نحوی پیش می‌رود که احتمال پیروزی بایدن در انتخابات را تضمین می‌کند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز