رییس کمیته امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا:

شاخص جامع برای دسته‌بندی شهرها و اعمال محدودیت‌ها تعیین می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۲۰:۳۴:۴۸
کد خبر: ۱۰۸۴۷۱۹
شاخص جامع برای دسته‌بندی شهرها و اعمال محدودیت‌ها تعیین می‌شود
رییس کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: شاخص‌های جامع برای دسته بندی شهرها به سه بخش زرد، قرمز یا بحرانی و اعمال محدودیت‌ها تعیین می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری، رییس کمیته امنیتی انتظامی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: در جلسات برگزار شده با وزارت بهداشت، مقرر شد تا شاخص های جامع برای دسته بندی شهرها و اعمال محدودیت ها تعیین شود.  

وی با تقسیم بندی این شاخص ها در چند بخش شهرها براساس رنگ (سه رنگ بحرانی، قرمز و زرد) با اعمال محدودیتها در ۶ حوزه اجتماعی، خدماتی، فرهنگی، آموزشی، حمل و نقل و کسب و کار، اضافه کرد: همچنین ضمانت های اجرایی و مجری اعمال این محدودیت ها نیز مشخص خواهد شد.

ذوالفقاری هدف از این شاخص بندی ها را ایجاد چارچوبی برای ستادهای استانی مدیریت کرونا برای مدیریت و اعمال محدودیت ها در هر شهری براساس وضعیت آن اعلام کرد و گفت: با تعیین شاخص های جامع، ستادهای استانی مسئول اعمال محدودیتهای متناسب با وضعیت شهر خواهند بود.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: براین اساس مقرر شده است که وضعیت شهرها براساس شاخص هایی تعیین و در سایت وزارت بهداشت به صورت آنلاین اعلام شود تا بر آن اساس اطلاع رسانی و اقدامات لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: با این روش به دنبال جلوگیری از تصمیم گیری مقطعی و موردی در ستاد ملی هستیم تا بتوانیم نسخه قابل اجرایی تا پایان سال داشته باشیم.

 ذوالفقاری با بیان اینکه به حدی درگیر تصمیم گیری و تصمیم سازی ها هستیم که فرصت اجرای تصمیمات را نداریم، افزود: باید با ترسیم شمای کلی، پروتکل های بهداشتی دقیق و مشخص شده ای را تا پایان سال اجرا کنیم.

رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در تشریح نحوه تقسیم بندی شهرها در سه وضعیت بحرانی، قرمز و زرد گفت: برای هر کدام از این وضعیت ها مصادیقی در نظر گرفته شده است که میزان بستری ها، میزان فوتی ها، ضریب تخت های بیمارستانی اشغال شده و نسبت ابتلای شهروندان به جمعیت شهر از آن جمله اند و یک شهر با داشتن هر یک از این مصادیق در دسته بندی زرد، قرمز یا بحرانی قرار می گیرد.  

وی خاطرنشان کرد: وضعیت شهرها طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت و درمان در سایت این وزارت خانه هر دوشنبه به روزرسانی خواهد شد و استان ها بر این اساس نسبت به اعمال محدودیتهای تعیین شده از فردای همان روز(صبح سه شنبه) اقدام خواهند کرد که تا هفته بعد ادامه خواهد داشت و در هفته بعد، با اعلام مجدد وضعیت ها، یکی از سه حالت تشدید محدودیت ها، کاهش محدودیت ها و تداوم محدودیت ها را در شهرها خواهیم داشت.

ذوالفقاری گفت: پس از اجرای این طرح، مردم می توانند با مراجعه به سایت وزارت بهداشت از وضعیت شهرها مطلع شوند و در صورت نیاز به تردد یا سفر بین شهرها، در جریان محدودیت های تردد و عبور و مرور و سایر محدودیت های اعمالی در شهرها قرار گیرند و براین اساس تصمیم گیری کنند.

به گفته رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی محدودیت های هر سه وضعیت زرد، قرمز و بحرانی تعیین و برای تصمیم گیری نهایی به ستاد ملی مدیریت کرونا ارائه خواهد شد.  

براساس این گزارش،  مصوبات کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا پس از بررسی و ارزیابی نهایی در ستاد ملی کرونا، از سوی ستاد ملی مصوب می شود.

نظر شما