ایران از روند صلح با مالکیت و هدایت افغان‌ها حمایت می‌کند

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۷:۵۰:۲۱
کد خبر: ۱۰۸۴۷۸۸
ایران از روند صلح با مالکیت و هدایت افغان‌ها حمایت می‌کند
نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران صلح و امنیت افغانستان را صلح و امنیت خود می‌داند و از روند صلح با مالکیت و هدایت افغان‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، خانم دبورا لاینز، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان و رئیس یوناما که در راس هیاتی جهت رایزنی در خصوص مسائل افغانستان به تهران سفر کرده است، روز گذشته با محمد ابراهیم طاهریان، مشاور وزیر امور خارجه و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان دیدار و گفت و گو کرد.  

در این دیدار تحولات جاری و وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان و روند صلح در آن کشور مورد بررسی قرار گرفت و طرفین دیدگاه‌های خود در مورد ابعاد مختلف گفت و گوهای درون افغانی را تشریح کردند.  

در این ملاقات نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان بر لزوم ایفای نقش پررنگ‌تر سازمان ملل و دبیر کل این سازمان در جهت کمک به پیشبرد گفت و گوهای درون افغانی و مشورت‌های بین المللی در خصوص افغانستان تاکید کرده و حمایت و آمادگی کشورمان برای همکاری با سازمان ملل در این ارتباط را اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران صلح و امنیت افغانستان را صلح و امنیت خود می‌داند حمایت کشورمان از روند صلح با مالکیت و هدایت افغان‌ها را مورد تاکید قرار داد.  

خانم لاینز نیز با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم افغانستان و تلاش‌های کشورمان برای کمک به حل مشکلات آن کشور، آمادگی سازمان ملل برای ایفای نقش موثر جهت پیشبرد روند صلح و همکاری با کشورهای منطقه در جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی افغانستان را اعلام کرد.  

در این ملاقات طرفین همچنین از افزایش خشونت‌ها در افغانستان در ظرف سه ماه گذشته ابراز نگرانی کرده و خواهان کاهش خشونت و جلوگیری از تلفات غیرنظامیان شدند.

 

 
 

 

نظر شما