تلاش کویت برای حل اختلاف میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس

۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۸:۰۸:۱۲
کد خبر: ۱۰۸۴۷۹۶
تلاش کویت برای حل اختلاف میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس
کویت به عنوان یکی از اعضای شورای همکاری در یک ماه گذشته پس از انتخاب امیر و تشکیل دولت جدید این کشور به رایزنی و تلاش‌های خود برای حل اختلاف‌ها میان اعضای این شورا افزوده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  روزنامه «القبس» در این باره به نقل از منابع ارشد دولتی نوشت که کوشش های کویت برای حل اختلاف در خلیج فارس ادامه دارد و متوقف نشده و تماس ها وتلاش ها اکنون به منظور اتحاد و وحدت موضع اعضای شورای همکاری خلیج فارس بیش تر در جریان است.

به نوشته این روزنامه کویتی، هدف اصلی اکنون نزدیکی و سازگاری دیدگاه های اعضا به یکدیگر است که تاکنون عامل اصلی تاخیر در حل اختلاف بوده است.

این منابع به القبس گفتند که ارتباطات و پیام ها در این باره و اقدام های مستمر کویت با پشتیبانی و هماهنگی آمریکایی ها ادامه دارد.

منابع دولتی کویت ابراز امیدواری کردند که دوره تازه تلاش ها برای  حل اختلاف های اعراب خلیج فارس با همکاری اعضا منجر به موفقیت و دستیابی به نتیجه شود.

شیخ «صباح الخالد الصباح»،نخست وزیر کویت اواخر مهر ماه گفته بود که کشورش در تلاش برای پایان دادن به بحران میان کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس با قطر است که از سال ۲۰۱۷ جریان دارد.

نخست‌ وزیر کویت افزود: به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم و در این مسیر نیازمند کمک و حمایت شورای همکاری خلیج‌(فارس) هستیم.

از زمان آغاز بحران قطر که موجب تحریم این کشور از سوی   عربستان، امارات، بحرین و مصر شده است، کویت تلاش کرده نقش میانجی حل اختلافات را بازی کند.

عربستان ، بحرین ، امارات و مصر ۱۵ خرداد ۹۶ با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی را هم به روی دوحه بستند. این کشورها ۱۳ شرط برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کردند اما این کشور شروط تعیین شده را ناقض حق حاکمیت خود می داند و تاکنون به آن تن نداده است .

چندی پیش پایگاه خبری «الخلیج الجدید» به نقل از برخی منابع دیپلماتیک عربی از حل احتمالی بحران دیپلماتیک عربستان و متحدانش با قطر و آشتی قریب‌الوقوع میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس طی روزهای آینده خبر داد، ولی در عین حال تاکید کرد که این بحران هنوز حل نشده است.

 به نوشته این پایگاه خبری منابع دیپلماتیک وابسته به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خبر دادند که طی روزهای اخیر نشست‌هایی میان مقامات عضو این شورا در کویت و عمان برگزار شده که در نتیجه آنها توفقاتی بدست آمده که احتمالا به‌زودی اعلام خواهد شد، اما این توافقات در لحظات پایانی به دلیل عقب‌نشینی امارات از مذاکرات، نهایی نشده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز