نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

منتظر رویکرد بایدن در برابر ایران هستیم/ با حفظ منافع ملی و چارچوب گفت و گو ضرر ندارد

۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۰۵:۳۸:۰۵
کد خبر: ۱۰۸۶۴۵۰
منتظر رویکرد بایدن در برابر ایران هستیم/ با حفظ منافع ملی و چارچوب گفت و گو ضرر ندارد
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: منتظر رویکرد بایدن می مانیم و اگر مثبت سازنده و در چارچوب حفظ منافع ملت ها از جمله ایران بود از گفت و‌ گو کسی ضرر نمی کند.

«شهریار حیدری»، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت و‌ گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با انتخابات آمریکا و اظهارات ترامپ مبنی بر بروز تخلف در این انتخابات گفت: همواره دیوان عالی آمریکا در انتخاب های مختلفی دخالت کرده است و تا حدودی هم توانسته نتیجه آرا را تغییر دهد؛ مانند دوره گذشته، اما به علت تفاوت آراء و رای الکترال چشمگیری که میان ترامپ و بایدن وجود دارد، بعید می دانم دیوان عالی آمریکا بتواند کاری برای ترامپ انجام دهد، گرچه دیوان عالی تا حدودی منسوب رییس جمهور است و همراه با اوست. 

او ادامه داد: ترامپ قصد دارد از این ظرفیت استفاده کند تا بتواند به انتخابات امریکا خدشه وارد کند‌ البته خدشه وارد کردن به انتخابات امریکا موضوع جدیدی نیست؛ اما در این شرایط با توجه به اینکه دولت ترامپ برگزار کننده انتخاب بوده این نقد جدی به عملکرد دولت ترامپ وجود دارد، این مسئله نشان می دهد ترامپ و تیم او اهل تقلب بوده اند. بعید می دانم با توجه به تفاوت آرا اتفاقی بیفتد البته ممکن است تعداد آرا تغییر کند اما در سرنوشت کلیت آرا تفاوتی ایجاد نمی کند. 

شهریار حیدری در رابطه با پیش بینی خود از سیاست بایدن در قبال ایران گفت: این به رویکرد بایدن نسبت به جامعه ملل بستگی دارد؛ همواره جمهوری خواه و دموکرات در آمریکا دو رویکرد متفاوت در تاکتیک های خود دارند اما تعدادی هم نگاه ثابتی به جامعه جهانی دارند. در این چهل سال گذشته چه جمهوری خواه و چه دموکرات، بحث تضعیف جمهوری اسلامی را به عنوان یک اصول ثابت دنبال کرده اند. منبع تحریم علیه ایران توسط دموکرات ها است اما جمهوری خواهان بیشتر به آن دامن زده اند. 

نماینده مردم سر پل ذهاب مطرح کرد: منتظر هستیم و بایدن باید به صورت رسمی نگاه و رویکرد خود نسبت به ایران را اعلام کند و اگر معقولانه و منطقی بود و منافع ملت ها را در نظر گرفته باشد طبیعی است که ملت ها نیز استقبال می کنند اما اگر فقط منافع آمریکا را در نظر بگیرند، هیچ تفاوتی با ترامپ ندارد. منتظر رویکرد بایدن می مانیم و اگر مثبت سازنده و در چارچوب حفظ منافع ملت ها از جمله ایران بود از گفت و‌ گو کسی ضرر نمی کند. 

حیدری در پایان افزود: ایران همواره سعی می کند منافع ملت و کشور خود را حفظ کند، اگر به منافع کشور ایران و جایگاه ایران حرمت بگذارند طبق قاعده اصول بین المللی از گفت و‌گو ابایی نداریم اما اگر رویکردی مانند ترامپ داشته باشد، گفت و‌ گو با بایدن فایده ای ندارد.۴

نظر شما