دادستان کل آریزونا شکایت ستاد ترامپ را بی‌اهمیت خواند

۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۲۲:۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۰۸۶۸۷۴
دادستان کل آریزونا شکایت ستاد ترامپ را بی‌اهمیت خواند
دادستان کل ایالت آریزونا ضمن بی‌اهمیت شمردن شکایت ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا علیه نتایج انتخابات، احتمال پیروزی وی در این ایالت را ضعیف دانست.

به گزارش برنا، «مارک برنوویچ»، دادستان کل ایالت آریزونا در مصاحبه‌ای با شبکه «فاکس بیزنس» در خصوص شکایت ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و احتمال پیروزی وی در این ایالت صحبت کرد.

به نوشته وبگاه خبری-تحلیلی «هیل»، برنوویچ شکایت‌ ستاد ترامپ در این ایالت را بی‌اهمیت خواند و گفت: «ما در حال حاضر درباره کمتر از ۲۰۰ رأی که در مورد آنها شک و تردید وجود دارد، صحبت می‌کنیم. خب، حقیقت این است که اگر حتی این رأی‌‌ها نیز تغییر کنند، به خاطر شمار [رأی‌ها] فکر نمی‌کنم که در آریزونا تغییری ایجاد شود.»

دادستان کل آریزونا در صحبت‌های خود همچنین گفت: «به نظر می‌رسد که جو بایدن در آریزونا پیروز خواهد شد.»

وی افزود: «هیچ شواهد یا حقیقتی وجود ندارد تا دیگران را به این باور برساند که نتایج انتخابات تغییر خواهد کرد.»

برنوویچ همچنین گفت که حقیقت این انتخابات این است که با توجه به میزان آرایی که برای شمارش باقی مانده یا درصدی که ترامپ برای پیروزی در این ایالت نیاز دارد، شانس باز‌گشت او «بسیار غیر‌محتمل» است.

بر اساس گفته او کمتر از ۵۰ هزار رأی در این ایالت برای شمارش باقی مانده و ترامپ برای کسب پیروزی باید به رقم ۶۵ درصد برسد.

ترامپ بامداد امروز پنجشنبه (به وقت تهران) در چند پیام توییتری باز هم از پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تقلب خبر داد؛ توییت‌های که بلافاصله واکنش منفی شبکه اجتماعی توییتر را به همراه داشت.

این در حالی است که اکثر رسانه‌های آمریکایی از قبیل شبکه جمهوری‌خواه «فاکس نیوز»، جو بایدن را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب خوانده‌اند.

 

 

نظر شما