پادگان سعودی مورد هدف موشک قرار گرفت

۱۳۹۹/۰۸/۲۳ - ۱۱:۲۸:۴۰
کد خبر: ۱۰۸۶۹۵۷
پادگان سعودی مورد هدف موشک قرار گرفت
منابع خبری گزارش دادند: پادگان نظامی «تداوین» در مأرب در غرب یمن که میزبان نشست فرماندهان ائتلاف سعودی بوده هدف موشک بالستیک قرار گرفته است.

به گزارش برنا، منابع خبری گزارش دادند: پادگان نظامی «تداوین» در مأرب در غرب یمن که میزبان نشست فرماندهان ائتلاف سعودی بوده هدف موشک بالستیک قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای الخبری الیمنی، روز پنجشنبه نشست فرماندهان ائتلاف سعودی در پادگان تداوین در مأرب هدف موشک بالستیک قرار گرفته است.

این تارنمای یمنی در خبری اختصاصی نوشت: احتمال می رود «محمد المقدشی» وزیر دفاع و «صغیر بن عزیز» رییس ستاد مشترک ارتش دولت مستعفی یمن در این حمله موشکی کشته شده باشند.

براساس این گزارش، سه افسر سعودی به نام‌های «احمد الکعبی»، «شامی محمد العسیری» و «طارق احمد المحبشی» نیز در این حمله موشکی زخمی شدند.

عربستان سعودی و دولت مستعفی "عبدربه منصور هادی" تاکنون واکنشی به این حمله موشکی نشان ندادند.

شهر مأرب واقع در غرب یمن در محاصره ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار دارد و بارها پایگاه های نظامی این شهر هدف موشک های انصارلله قرار گرفته است.

این حمله درحالی صورت گرفته که پنجشنبه شب گزارش ها از وقوع آتش سوزی در پایانه نفتی جازان عربستان واقع در جنوب غرب این کشور خبر دادند.

وزارت نفت عربستان مدعی شد که نیروهای انصارالله دو فروند قایق بمب گذاری شده را در این محل منفجر کرده اند.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به کشور یمن را آغاز کرد اما در حدود ۶ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

براثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و براساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است.

 

نظر شما