تعهد ژاپن به «آسه آن» برای مبارزه با کرونا

۱۳۹۹/۰۸/۲۳ - ۱۱:۴۶:۴۷
کد خبر: ۱۰۸۶۹۶۷
تعهد ژاپن به «آسه آن» برای مبارزه با کرونا
نخست وزیر ژاپن قول داد به افزایش توانایی اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) برای مقابله با بیماری های عفونی نظیر کووید-۱۹ کمک کند.

به گزارش برنا، خبرگزاری کیودو روز جمعه گزارش داد: سوگا در اجلاس رهبران ۱۰ کشور عضو «آ.سه.آن» که روزهای پنجشنبه و جمعه به صورت آنلاین برگزار شد، شرکت کرد. این اولین حضور او در یک نشست چندجانبه پس از سر کار آمدن به عنوان نخست وزیر ژاپن در ماه سپتامبر /شهریور بود.

در آغاز نشست، سوگا درباره برنامه تاسیس مرکزی با هزینه ژاپن برای افزایش توانایی «آ.سه.آن» جهت مقابله با بیماری های عفونی صحبت کرد.

او گفت: ژاپن برای تبدیل این مرکز به سازمانی که نقشی محوری در حمایت از افراد این منطقه ایفا کند، همکاری خواهد کرد.

سپس سوگا به «چشم انداز آ.سه.آن درباره اقیانوس هند و اقیانوس آرام» اشاره کرد. این ابتکار عمل سال گذشته از سوی «آ.سه.آن» درباره نقش این اتحادیه در این منطقه اعلام شد.

سوگا گفت: ژاپن قویا از این طرح «آ.سه.آن» حمایت می کند زیرا با موضع این کشور درباره یک منطقه باز و آزاد اقیانوس های هند و آرام نقاط مشترک اساسی زیادی دارد.

سوگا همچنین درباره برنامه ژاپن برای به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۵۰ میلادی سخن گفت.

«آ.سه‌.آن» مجموعه‌ای از ۱۰ کشور واقع در جنوب شرقی آسیا است که برای توسعه‌ اقتصادی، برقراری ثبات سیاسی کشورهای عضو اتحادیه و ثبات منطقه تلاش می‌کنند.

این اتحادیه در ۸ آگوست سال ۱۹۶۷ توسط تایلند، سنگاپور، فیلیپین، مالزی و اندونزی شکل گرفت، سپس کشورهای ویتنام، میانمار، لائوس،کامبوج و برونئی نیز به آن پیوستند.

آ.سه‌.آن علاوه بر رشد سیاسی و اقتصادی، بر پیشرفت‌های اجتماعی، تکامل روابط اجتماعی- فرهنگی بین کشورهای عضو و تعیین راهبردهایی برای حل مشکلات منطقه نیز تأکید دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز